Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie


Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 21 Sep 2017, 02:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Stihl FS-180 bosmaaier - cilinder muurvast
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2016, 06:45 
Offline

Geregistreerd: 03 Feb 2009, 12:50
Berichten: 2357
In elk geval zorgen dat alle omstandigheden goed zijn. Het spoeltje netjes op 0,15mm van het vliegwiel zetten, 2 voelermaatjes er tussen werkt goed om het af te stellen. Verder zorgen voor een goede bougie waarvan je de elektrodeafstand ook op 0,65mm controleert.

Voorts heeft iedere machine z'n eigen eigenaardigheden. En als ik het goed begrijp, heb je een imitatiekit gemonteerd. Op zich niks mis mee, heel vaak een betaalbare optie om weer een hele poos vooruit te kunnen. Maar of de compressie en de spoeling net zo nauwkeurig is als van een originele, dat weet ik niet. Net die kleine onnauwkeurigheden kunnen zo'n start veroorzaken. In elk geval niet aan je carburateur gaan draaien. Als die stationair netjes loopt, en je hebt de H schroef netjes op het juiste toerental ingeregeld moet je er niks meer aan doen.
Zelf ben ik overigens wel fan van de synthetische peut, in de volksmond meestal Aspen genoemd. Dat zelf mixen kan ook zo z'n afwijkingen hebben.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

 Titel: Re: Stihl FS-180 bosmaaier - cilinder muurvast
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2016, 08:14 
Offline

Geregistreerd: 02 Mrt 2009, 13:41
Berichten: 547
Elektrodeafstand van de bougie moet 0,5 mm zijn. Met de nieuwe cylinder moet eigenlijk ook de carburateur opnieuw worden afgesteld. Als hij koud niet goed wil starten kun je dit als volgt doen: L schroef helemaal indraaien en dan 1 slag uitdraaien (basisstand). Motor starten en even warm laten lopen, vervolgens L-schroef indraaien en het hoogste toerental opzoeken. Dan L weer iets uitdraaien totdat het toerental net hoorbaar wat zakt. Vervolgens met LA het correcte stationaire toerental afstellen. van de H-schroef zou ik afblijven. Bij twijfel dit even door de dealer laten doen.
Weet je al de oorzaak van de vastloper?

_________________
groet,
Erik


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.