Op zoek naar de groene camionette!

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Op zoek naar de groene camionette!

Bericht door hotglass »

pelletpower schreef:Tim is de ervaringsdeskundige.

Hotglass, wat is het voor een merc? Een w124 4-matic?
een 2wd sprinter 2H-2L en een 4wd vw passaat (1.9 tdi), 4 matics zijn onvindbaar hier :|

een sprinter 4x4 is verleidelijk maar erg duur en bijna altijd te groot, dus die komt er niet

groet,

Ed
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Op zoek naar de groene camionette!

Bericht door pelletpower »

ja, vroeg me al af hoe je verbruik zo laag kon zijn. Laag gewicht dus! En 4-4 is alleen nodig als je in serieuze blubber rijdt!
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Op zoek naar de groene camionette!

Bericht door Lieve »

Iemand stelde mij een installatie voor de Mercedes om op oud frituurvet te rijden voor, maar waar haal ik dat frituurvet vandaan.
Meestal dient de Mercedes ook voor lange afstanden, bijtanken onderweg is dan een noodzaak. Vertrekken met 100 l oud frituurvet?
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Op zoek naar de groene camionette!

Bericht door hotglass »

pelletpower schreef:ja, vroeg me al af hoe je verbruik zo laag kon zijn. Laag gewicht dus! En 4-4 is alleen nodig als je in serieuze blubber rijdt!
tja, daarvoor staat er dus een serieuze 60 pk 4x4 tractor ... :off allemaal speelgoed
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Op zoek naar de groene camionette!

Bericht door David86 »

Nicolas&Liesbeth schreef: Gas bijmengen:
Spreken we dan over lpg of over aardgas? Ik heb nog nergens gelezen dat een dieselmotor ook op gas kan werken? Als dit toch kan, waar zou ik daar meer informatie over kunnen vinden?


Dankjewel alvast voor de antwoorden!
Cng, lng, lpg, biogas etc. Kan ook samen met ppo, of biodiesel gedaan worden. Voor informatie zou je google (een internetzoekmachine) kunnen raadplegen
..
Plaats reactie