Missie 1:100

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

stan
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 sep 2012, 17:44
Locatie: Portengen

Re: Missie 1:100

Bericht door stan »

David86 schreef:
kleine noot: mijn skelter trok weg als een malle, remmen met de standaard skelter remmen stond gelijk aan proberen te remmen door je voeten op de grond te zetten. Ging dus voor geen meter. Denk daar aan voor je je in een dragrace met gelijkgestemden begeeft en koste wat kost als eerste over de streep wil, dit kostte mij mijn skelter, die eindigde in de vaart ;)

Jajaaa, in de vaart word lastig, ik race over een parkeerplein namelijk :fff
Ik moet alleen wel even een van de plankjes naast de stoel inkorten, die belemmert de rem namelijk :mrgreen:
En ik moet een helm op, ik zal wat fotootjes posten na de volgende rijsessie
Laatst gewijzigd door ritsaert snijder op 06 nov 2012, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: netjes schrijven!
Waarom niet ?
1marcelfilms
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2015, 23:23

Re: Missie 1:100

Bericht door 1marcelfilms »

Net account gemaakt omhierop te reageren.

Mijn gemiddeld is 1:80
http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log. ... cleid=9068
Gewoon een lichte frame nemen, en banden hard op pompen en nog wat aero kappen en expansie uitlaat dan is 1:100 Wel te halen
Rob van Rotterdam
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 aug 2015, 09:26

Re: Missie 1:100

Bericht door Rob van Rotterdam »

Bij het lezen van deze draad vallen mijn ogen uit hun kassen. Kan iemand me uitleggen wat er ecologisch is aan het rijden/scheuren met een snorfiets/skelter?
Ik dacht even dat ik op een verkeerd forum terecht was gekomen.
Het moet niet veel gekker worden!
Rob
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Missie 1:100

Bericht door kockie »

We hebben allemaal onze zonden. Stan was op moment van schrijven een jaar of 12 geloof ik.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Missie 1:100

Bericht door ritsaert snijder »

@ Kockie. Stan was 12.

@Rob. Wat naar van je kassen, heb je er veel last van :fff
groet!

Ritsaert
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Missie 1:100

Bericht door pelletpower »

En jammer dat we van David niets meer horen. Was een heel eind op weg om zelfvoorzienend te worden. Hij werkte op mij inspirerend. Hij ruimde zijn auto op om te fietsen met wat ondersteuning. Moesten meer mensen doen.

Stan is een buitengewoon handige knutselaar. Op die leeftijd helemaal knap die ie dat voor elkaar krijgt en meestal is ie zelfs op die leeftijd al ecologisch georienteerd.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Missie 1:100

Bericht door ritsaert snijder »

Stan, je kreeg een compliment :D
groet!

Ritsaert
WernerDeJong
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2014, 11:54
Locatie: Lettele

Re: Missie 1:100

Bericht door WernerDeJong »

Ik sluit me aan bij de rest. Wat een gezeur. Initiatieven zoals deze vind ik geweldig. Als dit niet gebeurde dan reed iedereen nog in een v8 die 1 op 5 doet omdat tsja, ach, niemand anders intereseerde zich om iets beters te maken. (Even lekker zwart wit natuurlijk!)

Vooruitgang is er, mensen consumeren maar worden langzaamaan bewust dat het pijn doet in de portomonee. Dat is de grootste drijfveer voor iedereen die niet nadenkt over het milieu. DUS, als je langs die weg ecologie tussen de oren kan krijgen ga je met veel grotere stappen vooruit.

Dat iemand nadenkt hoe hij efficienter kan voortbewegen en niet standaard iets koopt wat al helemaal niet groen is, onzuinig etc maar hebruikt wat er al is en nadenkt hoe dat zo efficient mogelijk kan vind ik super!
Rob van Rotterdam
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 aug 2015, 09:26

Re: Missie 1:100

Bericht door Rob van Rotterdam »

WernerDeJong schreef:Ik sluit me aan bij de rest. Wat een gezeur. Initiatieven zoals deze vind ik geweldig... Dat iemand nadenkt hoe hij efficienter kan voortbewegen en niet standaard iets koopt wat al helemaal niet groen is, onzuinig etc maar hebruikt wat er al is en nadenkt hoe dat zo efficient mogelijk kan vind ik super!
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Mijn kritische opmerking neem ik terug.
Groet,
rob
WernerDeJong
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2014, 11:54
Locatie: Lettele

Re: Missie 1:100

Bericht door WernerDeJong »

Ha Rob,

Hij is een groot man die iets durft op te merken, maar hij is nog groter om op te merken dat hij het niet goed had.

Mooi te zien :)
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Missie 1:100

Bericht door deleted »

Ach ja, de jeugd...
Inmiddels zijn we al weer 3 jaar verder, ouder en wijzer en zal de zoon wel in de voetsporen van de vader getreden zijn.
Dwz: fossiele input afgezworen, techniek de rug toegekeerd en de dag al schoffelend in de moestuin doorbrengend.

Nietwaar Rits ?

G


Zoals de ouden zongen piepen de jongen.
Laatst gewijzigd door deleted op 10 sep 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Missie 1:100

Bericht door kockie »

Zou hij niet aan het mulchen zijn geslagen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
stan
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 sep 2012, 17:44
Locatie: Portengen

Re: Missie 1:100

Bericht door stan »

Mis!

Zit hier achter mijn fonkelnieuwe hp-probook (voor informatica op school..)video's te bekijken hoe ik de meest energie-inefficiente pc kan bouwen!

(even serieus: heb de laatste tijd me vooral beziggehouden met knutselen aan computers, met daar tussendoor zo af en toe mischien een mesje of twee, smeden blijft toch echt leuk!)

Die skelter was inderdaad niet het meest energie-zuinige model, maar wel leuk en zeker leerzaam !
Waarom niet ?
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Missie 1:100

Bericht door ritsaert snijder »

Zoals de ouden zongen piepen de jongen.
kweethetniet!
groet!

Ritsaert
Plaats reactie