Wasmachine met hand/fiets aandrijving

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Wasmachine met hand/fiets aandrijving

Bericht door Dutch John »

Zij zegt: "Tsja...."

Voor nood is het een beste oplossing. Met met een dak vol zonnepanelen en een nog goed werkende wasmachine is onlogisch om daar geen gebruik meer van te maken. De Wonderwash blijft op de reservebank.

Als het zover komt, dan zal ik mij over het wasgedeelte ontfermen, zodat vrouwlief alleen het nawerk moet doen. Gewoon weer een taak erbij, zoals de laatste jaren er al zoveel zijn bijgekomen. Het schijnt 6 weken te duren voordat je een gewoonte aanwent.

Als de wasmachine overlijdt, zal die wel als test eerst omgebouwd worden op handbediening, voordat hij naar de schrot mag. Ik zie dat nog steeds als een betere oplossing dan de Wonderwash.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wasmachine met hand/fiets aandrijving

Bericht door kockie »

Dutch John schreef: Als de wasmachine overlijdt,
Wil je er nog eentje om alvast te testen (voorlader)?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Wasmachine met hand/fiets aandrijving

Bericht door David86 »

Dutch John schreef:Zij zegt: "Tsja...."

Voor nood is het een beste oplossing. Met met een dak vol zonnepanelen en een nog goed werkende wasmachine is onlogisch om daar geen gebruik meer van te maken. De Wonderwash blijft op de reservebank.
Daar zit het verschil in enthausiasme denk ik. Als ik zo'n mooi zelfopwek systeem had als John stond ik denk ik ook niet dagelijks aan dat hendeltje te draaien.

Maar dat systeem heb ik niet, en kan ik voorlopig nog niet sponsoren dus ik slinger nog even vrolijk door :)

Groeten,
..
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Wasmachine met hand/fiets aandrijving

Bericht door Anne2 »

Wat een leuk topic!

Dat laatste filmpje is geweldig (vooral dat buiten bad, een lang gekoesterde wens van mij) . Ik meen die man en de wasmachine te herkennen van een ecodorp in Spanje. http://www.sensaciones.de

Als dat klopt dan staat die wasmachine in de film “The new We” (niet langer of meer info dan dit filmpje). Ik ben dan die man ooit ergens tegen gekomen heb hem gevraagd naar de wasmachine. Ik kan mij niet meer goed herinneren wat zijn reactie was, maar ik dacht dat hij niet enthousiast was, meer over het idee. In het “dorp” van het stel ontvangen ze graag kunstenaars en dit zijn dan leuke projecten.

Wat betreft het wasmiddel, ik heb dat ooit een tijdje geprobeerd. Er zijn ook testen geweest o.a. in een Duits ecologisch blad, net als met wasnoten. De was wordt er niet echt schoon mee. Je kan donkere was ermee afwisselen misschien. Op den duur wordt het smoezelig. Moest je het ook niet met azijn naspoelen?

Je kan een voorlader toch met water vullen via het zeepbakje?

En was weken maakt ook al schoon. Bijv een goede waterdichte fietstas nemen, daar je was in en naar je werk fietsen (beweging en weken). ’s Avonds thuis nog even boenen.

Hoe wassen jullie, 2 persoonsdekbedden die passen er denk ik niet in.

Mij lijkt een zittende fiets met trommel nog wel wat, waarbij je dan ook tussentijds steeds even kan stoppen om te laten weken. Je hebt er aardig wat ruimte voor nodig, dus dan een trommel die buiten kan blijven staan waar je een fiets aan koppelt.

Zou dat niet erg zwaar fietsen? Ik heb wel eens zo’n fiets geprobeerd die stroom opwekte. Zodra dat op het wiel ging ging meteen die fiets heel erg zwaar, en de opbrengst was nihil.

Jullie zijn wel heel leuk bezig zo!
Plaats reactie