hulp gevraagd: enquête brandstofverbruik

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BartJD.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010, 16:12

hulp gevraagd: enquête brandstofverbruik

Bericht door BartJD. »

Geachte forumgebruikers,

Ik studeer aan het VTI in Dendermonde en zit nu in het laatste jaar industriële wetenschappen. In kader van de lessen die ik krijg maak ik een eindwerk over het onderwerp; ‘alternatief aangedreven voertuigen en hun invloed op het milieu’. Het eindwerk bevat verschillende onderdelen, waaronder wiskunde. Voor het gedeelte wiskunde is het de bedoeling dat we statistieken bekijken, waarvoor ik dan 25 (of meer) verschillende auto’s ga zoeken met een verschillende cilinderinhoud en een diesel of benzinemotor.

Voor mijn eindwerk heb ik de medewerking nodig van enkele personen die bereid zijn mij te helpen. U deelname zou eruit bestaan regelmatig op te schrijven hoeveel liter benzine u gaat tanken gedurende een bepaalde periode,hoeveel kilometer u rijdt en de kilometerstand op twee verschillende tijdstippen te noteren (11 november en 11 januari). Deze gegevens kan ik dan gebruiken om een vergelijking te maken tussen wagens met een verbrandingsmotor en hybride wagens.

Langs deze weg vraag ik of u bereid bent hieraan deel te nemen en mij zo te helpen met mijn eindwerk.
Als u wilt meewerken gelieve dan alvast het volgende in te vullen en mij te versturen in een PM (voor 11 november):

Type auto:
Brandstof:
Cilinderinhoud:

Moest u hier omtrent nog vragen hebben kan u mij altijd een PM sturen.
Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mvg. Bart
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: hulp gevraagd: enquête brandstofverbruik

Bericht door Jan Zonnebrand »

Ja, daar heb je er weer één, de hierboven genoemde transportmethode is eindig. Simpelweg omdat de brandstof eindig is. Daar willen de bobo's met in hun kielzog de olieslavengemeenschap niet aan, maar er is een kentering:
RNW wereldkrant schreef:Atoomenergie is dus duur. Maar dat geldt voor bijna alle vormen van energieproductie. Fossiele energie wordt wereldwijd met meer dan 1000 miljard euro gesubsidieerd. En in verhouding is duurzame energie - wind, water, zon en biomassa - nog duurder.

Maar er is een verschil, zegt energiedeskundige Wim Turkenburg. De kosten voor duurzame energie gaan uiteindelijk omlaag, die voor kernenergie niet. ‘Door in hernieuwbare energie te investeren ga je het toepassen.’ ‘En door die toepassing worden de productiekosten steeds lager, dat is al gebleken’, aldus Turkenburg. ‘Dus je ziet daar een enorm leereffect waardoor de investeringskosten jaar in jaar uit zakken. Wat we bij kernenergie zien is dat ook al blijf je het subsidiëren; de bouwkosten alleen maar toenemen.’
http://resources.rnw.nl/wereldkrantreso ... 08euro.pdf

Bijna onderaan.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: hulp gevraagd: enquête brandstofverbruik

Bericht door Tim »

Hey,

Daar heb je hem ook weer.... Terug on topic.

Bart, kijk eens op http://www.spritmonitor.de/

Kun je vanavond nog je eindwerk afmaken :mrgreen:

Succes,
Tim
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: hulp gevraagd: enquête brandstofverbruik

Bericht door Jan Zonnebrand »

Tja, af en toe moet je wat ontwikkelingswerk doen, dat heb je met hardnekkige olieslaven. :D
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: hulp gevraagd: enquête brandstofverbruik

Bericht door Tim »

JZ,

Hij is goed, ontwikkelingswerk :lol:

Tim
Plaats reactie