Welke motorzaag?

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Jan. »

Ik kan online niet eens machines vinden met deze prijzen
Zou je geen zaagmachine ergens in de buurt kunnen kopen?

Anders moet je zeker eens kontakt opnemen met Pietje, die is vakman op dat gebied.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
stillekracht
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 aug 2012, 11:10

Re: Welke motorzaag?

Bericht door stillekracht »

Ik heb al een jaartje of 10 een Dolmar 115i. Uitgekozen op verhouding vermogen/gewicht. Zaag een paar keer per jaar. Max een kuub op 40. Altijd het materiaal netjes schoonmaken na het gebruik. Nooit problemen gehad. Start altijd prima.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Ruuben »

Jan. schreef:
Ik kan online niet eens machines vinden met deze prijzen
Zou je geen zaagmachine ergens in de buurt kunnen kopen?

Anders moet je zeker eens kontakt opnemen met Pietje, die is vakman op dat gebied.
PietPietPiet!! :fff

Of heeft íe andere lokroep?
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Welke motorzaag?

Bericht door 12much »

Die Kockie wil hebben is iets groter dan wat wij normaal zoeken....






en dan moet DJ zijn Houtgasinstallatie afstaan... :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Welke motorzaag?

Bericht door kockie »

Neeeeeeeeeeee! Ik wil een electrieke!

Zat aan zoiets te denken:
Afbeelding,
maar dan een snellere uitvoering. 3 meter blad eraan en gaan met die banaan. De bomen desnoods in 1 keer in de lengte opzagen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Pietje »

Ruuben schreef:
Jan. schreef:Anders moet je zeker eens kontakt opnemen met Pietje, die is vakman op dat gebied.
PietPietPiet!! :fff

Of heeft íe andere lokroep?
:lol:

Misschien "hengg, heng, hengggg". Maar een PB werkt ook ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Ruuben »

Ik had het oa met benthuis op de forumdag over de voordelen van ebay.de bij het aanschaffen van houtbewerkingsmaterialen.
Ik wil een stihl 181. Echter stihl is naar mijn idee zo dominant machtig in de 'adviesprijs' voor eindgebruikers dat iedereen die er vanaf wijkt de commerciele nek wordt omgedraaid. Zo is hij in alle nederandse winkels voor dezelfde actieprijs verkrijgbaar.
Maar ook de duitse ebay prijzen liggen op dezelfde prijsbodem. Iets voor de mma.
Ik hoop niet dat stihl last gaat krijgen van de remmende voorsprong waarbij Husq technische hen voorbijstreeft wat iemand hier beweerde.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Pietje »

Stihl is de afgelopen tijd niet zo lekker bezig geweest. De nieuw 200T (dus 201T) moest voldoen aan nieuwe emissienormen, maar dat ging echt zwaar ten koste van de betrouwbaarheid. Dat heeft zeker een jaar geduurd, en inmiddels is de 201 vergelijkbaar met de oude 200.
Husk daarentegen heeft flink geinvesteerd in hun tophandle (ze hadden daarin nog wat goed te maken; hun tophandle bleef een wispelturige machine) en hebben nu een kleine, lichte, betrouwbare en krachtige tophandle. Mij iets te agressief, maar er zijn legio collega's overgestapt. En dat is maar goed ook: monopoly's zijn niet wenselijk.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
thijssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 mar 2008, 17:02
Locatie: Midden in de Ooijpolder

Re: Welke motorzaag?

Bericht door thijssie »

Ruuben schreef:Ik kan online niet eens machines vinden met deze prijzen :shock:
Beter zoeken :wink:

Ik heb 2 jaar geleden een MS261 (opvolger van de 260) voor 550 euro via marktplaats gekocht. Was als demozaag bij een tuincentrum gebruikt waar ze de gehele Stihl inventaris gingen vernieuwen.

Een superfijne zaag, sterk genoeg voor de meeste stammen, stil, relatief zuinig en (tot nu toe) superbetrouwbaar. Ik had wel wat vraagtekens bij die vreemde vuldoppen voor de olie en benzine, maar die doen het tot nu toe prima.

Ik neem hem iig de 18e mee!

Zin in....
de snor
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 feb 2013, 18:23

Re: Welke motorzaag?

Bericht door de snor »

ik heb jaren lang met een tweede hands dolmar 115i gezaagd, de dealer had ze van de bosbouw school.
nooit iets mee gehad tot dat 4 of 5 jaar terug de aandrijf as doorbrak.
heb toen een nieuwe stihl ms 290 gekocht om de simpele reden dat de dealer was overgestapt van dolmar naar sthil.
tot op dit moment nog geen minuut spijt van gehad, zaag ongeveer 40/45 kuub per winter.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Ruuben »

Ik wil mijn zaagje natuurlijk goed verzorgen en hem met perslucht schoon gaan blazen.

Ik vond een spuitbus die wat mager aandoet, iemand andere suggesties?

http://www.conrad.nl/nl/crc-kontakt-che ... 29771.html
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Welke motorzaag?

Bericht door nck »

Compressor?
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Welke motorzaag?

Bericht door hotglass »

Tja, Ruuben, je zou eerst kunnen bedenken dat je niet met fotografie of electronica bezig bent. Vervolgens kun je eens op de naam van het Forum kijken en dan je heel hard gaan schamen over dergelijke gedachte.
Vervolgens pak je een fietspomp ( zo'n klein buispompje) en drukt daar eens een paar keer fors op als je wat wilt blazen, of je beperkt je tot een stukje koperbuis met plat geknepen uiteinde om zelf in te blazen.
Een oude lap en een flinke kwast, met of zonder diesel, doet overigens ook wonderen.

groet,

Ed
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Ruuben »

: :oops:
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Sandman79 »

Ruuben, ik heb iig zelf ook een stihl 181.
Op zich tevreden van, maar ik moet hem nog eens nakijken want mijn stihl 046 maakt makkelijker en meer toeren dan de 181... Ik heb geopteerd om er de 1.1 mm ketting op te leggen, kwestie van het vermogensvoordeeltje wat de 181 tov de 171 heeft niet teniet te doen door een wat zwaardere ketting erop te hebben liggen.
Spul is zuinig, en goed doenbaar tot stamdiameter van 20-25 cm. Wil je zwaardere bomen zagen, is misschien toch een andere zaag een tof idee.
Plaats reactie