Welke motorzaag?

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Pietje »

Ruuben schreef:(Misschien leg ik dat aldi ding wel stiekem in de extra achterbak, niet verder vertellen hier.)
Leg die 139.- nou bij op de 170 en koop een goede zaag. Van dat Aldi ding krijg je echt spijt. De aankoopprijs ben je snel vergeten, maar de ellende die je er mee hebt (of het niet-plezier) blijft je bij.
Die 170 is echt een prima zaag voor licht (tot 30cm) werk. Hij kan echt wel een stam van 60 doorkrijgen, maar daar is 'ie niet voor bedoeld. Wil je vaker dik hout zagen, dan zal je er een zwaardere zaag BIJ moeten doen. Want met een zware zaag is het niet fijn bomen uitsnoeien.

(ter illustratie: als ik een boom van 50cm of dikker moet opruimen, dan ben ik met 3 zagen aan het afwisselen)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Ruuben »

Oke, you are so right. 211 voor 344 it is.
Mag ik :roll: er wel 35 blad op?

3 zagen voor 50cm... hee... not funny... :| ik dacht dat ik er was zo...
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Welke motorzaag?

Bericht door Sandman79 »

Ik doe ook het merendeel van het werk met de lcihte zagen 181 en 170 bij ons dus.
Daarnaast hadden we een oude 038, 4 pk en dan de 046, 6 pk.
De 038 wilt momenteel helaas niet lopen.

DE 046 is vooral tof bij dikker hout (50-60 cm plus) en in mijn zaagbok...
MatthiasD
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:07
Locatie: Noordoostpolder

Re: Welke motorzaag?

Bericht door MatthiasD »

Voor wat t waard is: Ik heb een Husqvarna 236 en ben er op zich niet ontevreden over.
Tot nu toe zijn er wel wat dingen stuk gegaan, deels door misbruik. Wat me wel stoorde is het losrammelen van de bovenste afdekkap van de motor. Hiervoor is ie ee n keer teruggeweest (garantie), toen was t nog niet goed. Vervolgens heb ik het zelf maar gerepareerd, nu zit het goed. (de draadbusjes in de kap trillen los, ik heb ze vervangen en vastgeplakt met Loctite)
Vervolgens is de remband van de kettingrem doorgesleten. Dit had ik helaas niet op tijd door, door vervolgens lomp aan de handgreep te rukken brak die af. Dit is volgens mij niet aan het product maar aan de gebruiker te wijten :oops:

Dikke bomen (>40cm) doorzagen is inderdaad geen pretje met deze zaag, hij is er te licht/zwak voor. Het lukt wel, maar het kost veel tijd/moeite en je wordt er ongelovelijk moe van.
retep500
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2015, 22:13

Re: Welke motorzaag?

Bericht door retep500 »

Service Husqvarna niet zo geweldig.
:(
Heb vorig jaar een nieuwe Husqvarna 550 XP gekocht. Na 5 liter benzine verbruikt te hebben liep hij alleen nog maar stationair. De dealer heeft hem nagekeken en blijkt dat er iets in de carburateur zat wat niet door de benzine filter kan. Is dus bij de fabricage er in gekomen. Hierdoor is de zuiger en cilinder gegroefd. Husqvarna vergoed een nieuwe cilinder en zuiger maar er is zoveel schade geweest dat ik vermoed dat ik later meer problemen kan verwachten.

Heb toch maar besloten hem in te ruilen en een nieuwe te kopen. Schade 150Euro.

Voor de aankoop heb ik getwijfeld tussen Still of Husqvarna. heb dus de verkeerde gekozen.
sfj
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 mar 2015, 17:21

Re: Welke motorzaag?

Bericht door sfj »

retep500 schreef:zoveel schade geweest dat ik vermoed dat ik later meer problemen kan verwachten.
Dat snap ik niet zo goed. Alles wat kapot was werd toch vervangen? Veel extra sleet of iets dergelijks op een ander stuk van de kettingzaag zal je niet gehad hebben gezien de zaag niet meer bruikbaar was.
Plaats reactie