Haha, open source voor het elektrisch rijblik, een term die zelfs Kockie al heeft geaccepteerd. Laat ik de dames en heren (ex)olieslaven even uit de droom helpen:zininzelfdoen schreef:We zijn bezig met de ontwikkeling van een open source elektrische auto. Made in Holland. Open Source betekent dat iedereen de bouwtekeningen van de auto kan inzien en kan helpen de auto te verbeteren. Het eerste prototype gaat in januari rijden.
In de autoindustrie geldt winnen, winnen en nog eens winnen. Zeker niks geleerd van de malaise in de Amerikaanse autoindustrie. Bijna op z'n gat. Een ander voorbeeld, de Tesla, het enige dat je daarmee kunt is hard rijden, de blits maken de buren doen knarsetanden. Of: "De citroen schokt uw buren, niet uw gezin", de namen van deze rijblikken, Manta. Niet echt Linuxachtig open source.
De enige sektor die open source is, zijn de spoorwegen:
- Standaard koppelingen
- Min of meer standaard stroomsysteem
- Min of meer standaard beveiligingssysteem. Komt nu eindelijk verbetering in.
- Standaard overgang van personenrijtuigen (gummiwulst), zelfs de Chinezen en Russen doen mee.
Men moet wel, anders kan het materieel niet de grens over. Hetgeen het geval is met de opgevoerde tram van NS.
Als je echt een standaard wilt heb je geen akku's nodig. Dan leg je standaard een inductief netwerk aan. Maar zover komt de verdeelde olieslaaf niet.zininzelfdoen schreef:Heeft iemand nog goede ideeen voor zo een auto?
Bijvoorbeeld over hoe je energie voor de elektromotor opslaat/ produceert?
Ik vind zelf wisselbare accus een interessant concept.
Een elektromotor heeft helemaal geen variabele transmissie nodig. Er volstaan slechts twee tandwielen, één op de motoras, en één op de wielas.zininzelfdoen schreef:Weet iemand of continu variable transmissie CVT handig toe te passen is?
Bezoek eenszininzelfdoen schreef:Graag input!
http://www.voithturbo.com/applications/ ... _print.pdf
Een beproefd concept, wordt dagelijks verder ontwikkeld, is echt voor iedereen betaalbaar en kost geen ruimte voor de deur. Wel inleveren na het verlaten van het voertuig.