stom, stom, stom ...

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
part-timer
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010, 15:14

stom, stom, stom ...

Bericht door part-timer »

stom, stom, stom ...
heb een stihl kettingzaag en heb nu per ongeluk de olie om de ketting te smeren in het brandstof gedeelte gedaan, uiteraard er direct weer uit gehaald en brandstof er in maar is iemand bekend met zoiets?
moet ik nu de carburateur en de leidingen eerst schoonmaken of lost dit zichzelf op?
en kan het uberhaupt kwaad?
alvast bedankt voor een antwoord, part-timer
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: stom, stom, stom ...

Bericht door Brit »

Tja, het is mij wel eens gebeurt dat een vriend, die me hielp met een naschools klusje, dat foutje maakte bij de kettingzaag van mijn oom. dat was toen nog een Husc. :oops:
De eerste keer zagen zal er wat meer rookontwikkeling zijn in het begin. Zeker als je hem al hebt geprobeerd te starten. Mij is tijdens een kettingzaag cursus verteld dat je dan de tank moet reinigen met gewone euro95 en dan ook het pompje (plastic halve bolletje) moet goed moet doorpompen ermee. Als je dat er weer uit hebt gegooit, mengsmering erin en weer flink pompen (min 5 X) zodat het eerste brandstof in de cylinder niet pure euro95 is.
Door het starten met de kettingolie, zal er roet in de cylinder zitten, dus laat hem zonder last (hout zagen) draaien tot dat de moter echt goed warm is en dan nog even op hoog vermogen tot dat je echt geen rook meer ziet. Dan zou die weer schoon moeten zijn en kan je hem weer gewoon gebruiken. Maak voor deze actie ook even het luchtfilter schoon, zodat hij maximale en schone lucht krijgt bij het schoonbranden :!:

Succes.
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
part-timer
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010, 15:14

Re: stom, stom, stom ...

Bericht door part-timer »

Dank voor je antwoord, heb 'm schoongemaakt en daarna onbelast laten draaien.
Doet het nu weer als vanouds.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: stom, stom, stom ...

Bericht door Brit »

Blij dat ik heb kunnen helpen :wink:
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Plaats reactie