Speed pedelec, alternatief voor woonwerkverkeer

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Ingir

Re: Speed pedelec, alternatief voor woonwerkverkeer

Bericht door Ingir » 12 jan 2018, 17:56

Zoals je in mijn bijdrage van 4 oktober hebt kunnen lezen hebben wij de tweede auto verkocht omdat deze eenvoudig niet meer gebruikt werd na de aanschaf van de speed pedelec. Inmiddels staat de km-teller op 8650km. De nieuwe Stromer ST5 is besteld en wordt eind mei geleverd ter vervanging van de ST2s.
“Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven.” (Adolf Hitler)

remco d

Bericht door remco d » 13 jan 2018, 20:32

Ingir schreef:
12 jan 2018, 17:56
Zoals je in mijn bijdrage van 4 oktober hebt kunnen lezen hebben wij de tweede auto verkocht omdat deze eenvoudig niet meer gebruikt werd na de aanschaf van de speed pedelec. Inmiddels staat de km-teller op 8650km. De nieuwe Stromer ST5 is besteld en wordt eind mei geleverd ter vervanging van de ST2s.
Super! zou geweldig zijn als dat een trend wordt.

Ingir

Bericht door Ingir » 15 jan 2018, 22:48

Ik ben echt niet de enige. Als ik zo links en rechts hoor onder speed pedelec gebruikers dan zijn ze er bewust mee bezig om het gebruik van de auto te minderen met als uiteindelijk doel om de tweede auto en soms zelfs de eerste auto de deur uit te doen.

Voor mij was dit geen opzet. Ik heb de snelle fiets gekocht zonder de intentie om de tweede auto weg te doen. Het was pas nadat ik ontdekte dat ik de auto ook daadwerkelijk niet meer gebruikte dat ik besloot het ongebruikte blik te verkopen. Daarbij moet ik ook vermelden dat ik die auto nooit echt fijn gevonden heb, bij aanschaf was het transport van mijn bejaarde ouders de voornaamste reden: in deze auto (Opel Zafira) konden zij op eigen kracht in- en uitstappen en konden ze langere ritten maken zonder stijf te worden (allebei lange mensen). In 2011 is mijn moeder overleden en eind 2016 ook mijn vader zodat er toen een einde kwam aan de eindeloze reeks ritten naar ziekenhuizen, pedicures en therapeuten.

Enkele maanden later heb ik de speed pedelec gekocht om weer een beetje aan mijn eigen gezondheid te werken zonder te beseffen dat ik de auto ook daadwerkelijk niet meer zou gaan gebruiken.

Inmiddels zitten we in hartje winter en ik rij nog steeds dagelijks op de snelle fiets, zowel voor werk, privé en ontspanning. De sneeuw in december was geen reden om de fiets niet te pakken (winterbanden) en ook de harde wind/storm van afgelopen weken of de temperaturen onder nul weerhielden mij niet. Ongeveer 1-2 ritjes per maand doe ik met de eerste auto, voornamelijk bezoek aan familie en vrienden in het noorden van het land maar ook transport van zware/grote spullen.
“Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven.” (Adolf Hitler)

Plaats reactie