Speed pedelec, alternatief voor woonwerkverkeer

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

kockie
Site Admin
Contacteer:

Re: Speed pedelec, alternatief voor woonwerkverkeer

Bericht door kockie » 09 jun 2019, 10:25

Ingir schreef:
08 jun 2019, 23:27
ik dacht met 20.000 km rijervaring wel te weten hoe je een SP moet besturen maar wat heb ik me daar in vergist.
Wat doe je nu anders dan voorheen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

Ingir

Bericht door Ingir » 09 jun 2019, 19:28

Hallo Kockie,

Met 20K onder de trappers dacht alles wel te weten maar dat was dus niet zo. Bedenk dat ik geen motor rijdt en dus niet bekend ben met kijk- en stuurtechnieken die daarbij komen kijken. Het tegensturen in de bocht was mij dan ook compleet onbekend. Maar ook de gevaarherkenning was een regelrechte eye-opener voor mij. Terwijl ik al best bedacht was op onoverzichtelijke situaties (snelheid aanpassen) maar je leert op een andere manier naar het verkeer te kijken. Zo was ik er altijd van overtuigd dat het zoeken van oogcontact een belangrijke voorwaarde is maar dit werd mij direct ontraden: je denkt dat men naar jou kijkt maar in werkelijkheid ziet men alleen die bloedmooie man/vrouw die achter jou rijdt...

De cursus heeft me veel van dergelijke inzichten gegeven die ik als waardevol ervaren heb.

JantjeV8

Bericht door JantjeV8 » 10 jun 2019, 13:12

Kun je tenminste veilig nog harder tussen het andere verkeer door :mrgreen:

Plaats reactie