Waar te beginnen als je een passief huis wilt laten bouwen

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Krelis

Re: Waar te beginnen als je een passief huis wilt laten bouwen

Bericht door Krelis » 04 jan 2020, 22:00

benthuis schreef:
19 dec 2019, 17:08
Passief huis wordt al snel een actiefhuis als je ziet hoeveel technische greenwashing er wordt toegepast....
Ga kijken bij architecten die met stro en leem kunnen ontwerpen... Als iemand hier mee uit de voeten kan zal hij naar mijn idee niet snel meer voor de techno fix gaan.

Alle onzin er uit. Terug naar de basis en dit goed doordacht bouwen.

Enige architect die ik ken is Giessen uit Doetinchem.
Permanent bouwbesluit en Off grid TH: PVpanelen, Tesla powerwall, legeskosten, architect, constructeur is een investering van >€25.000. Dan gaan we bouwen.......gebruikte materialen? De ambtenaar zal een berekening willen :mrgreen: Zelf het ik het idee dat het TH in categorie newspeak is gevallen en Oosterwold/Almere de norm is: bedragen boven €100.000 .....plus huur van grond van woco/gemeente vanaf €200 pmnd. WOZ wordt berekend alsof de grond in bezit is, dat is anders dan bij huurhuis. Immers het huis is hier van jezelf.

maarten martens

Re: Waar te beginnen als je een passief huis wilt laten bouwen

Bericht door maarten martens » 04 jan 2020, 22:44

NL regelgeving is strenger dan in België !
TH kan hier in de regelgeving vallen onder 'tuinhuis' max 40m2 & max 3,50m hoog, scheelt een hoop gedoe.

door max zelfbouw toe te passen, zal ons huis in SBS onder de 1800€ / m2 netto vloeropp. blijven.
dit is met maximaal off grid op dit mogelijk & inclusief 21%btw en alle kosten.
naar belgische normen is dat een eerder goedkoop huis, maar het kost wel veel en veel handenarbeid !!
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"
"een architect weet van alles iets, maar van niets alles"

Plaats reactie