Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 21 Okt 2017, 15:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Cellulose isolatie onder traditionele rieten kap
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2017, 08:55 

Ik heb ruim 20 jaar terug geholpen een rieten kap te isoleren ,hiervoor hebben we een dubbele laag gemaakt ,riet lucht isolatie afwerking ,het kost je erg veel ruimte ,het dak is nog steeds in topvorm .riet gebonden op latten .
Ik zie bij anderen waar ook geïsoleerd is dat het dak sneller vergaat ,bij een vriendinnetje al na een aantal jaar de eerste rotte plekken.
De rietdekker heeft er werk aan .

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Titel: Re: Cellulose isolatie onder traditionele rieten kap
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2017, 14:36 

Lucht onder het riet is zonder twijfel het beste voor het riet. Bij ons is het riet ook gebonden maar nu na 30 jaar is het beste er vanaf. Nog een keer goed opstoppen zie ik niet meer zitten omdat ik dan binnen 10 jaar alsnog de beslissing moet gaan nemen voor een nieuw dak. Op m'n 65e zie ik dat denk ik niet meer zitten. Omdat we straks van gebonden naar geschroefd gaan, gaat de verzekeringspremie maandelijks met 50 eoro omlaag. Dat heeft me de afgelopen 30 jaar dus 18.000 euro gekost, en de komende 30 dus ook. Met een geschroefd dak gaat de isolatiewaarde van het riet en de winddichtheid ook meetellen in het energieverbruik. Alles bij elkaar.....lijkt me de schroefversie toch verstandiger. Ook de brandweer deelt die mening.
Maar.....voor beide is wat te zeggen.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur