Ervaringen met onderlandhuizen?

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
disc_writes
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2016, 21:29

Ervaringen met onderlandhuizen?

Bericht door disc_writes »

Weet iemand of er vakmensen (adviesbureaus, annemers, architecten) zijn met ervaring met onderlandhuizen a' la 12 Ambachten?

Een architectenbureau (www.lindearchitectuur.nl) heeft een schets online staan, maar ik kan ze niet bereiken (waarschijnlijk vanwege vakanties).

Mijn vragen gaan vooral om de vereiste grootte van de kavel en of het mogelijk is in Almere. En natuurlijk over de kosten.

Bedankt,

disc
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Ervaringen met onderlandhuizen?

Bericht door benthuis »

Veel info bij Aardehuis in Olst. Ook geweldige plek om inspiratie op te doen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
disc_writes
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2016, 21:29

Re: Ervaringen met onderlandhuizen?

Bericht door disc_writes »

benthuis schreef:Veel info bij Aardehuis in Olst. Ook geweldige plek om inspiratie op te doen!
Ik dacht echter aan de onderlandhuizen van de 12 Ambachten, niet aan Earthships.

De principes zijn grofweg dezelfde, maar Earthships zijn duurder en willen een beetje alle problemen in een keer oplossen (zonnenpanelen, helofytenfilters, hergebruik van autobanden...).

Ik wil gewoon een woning met uitstekende isolatie, lage bouwkosten, en een tuin op het dak.

Ik zie dat de architect van Aardehuis is Michael Post van Strobouw - ik ging idd ook aan hem vragen.
Plaats reactie