Buitenpleister

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Buitenpleister

Bericht door mro »

Hallo iedereen,

Ik heb hier buiten op mijn terras een stukje 'vuile muur' van pakweg 2 op 3m dat ik eens proper zou willen afwerken. Het bestaat uit verschillende soorten stenen en verspringt op sommige plaatsen tot wel 5cm.
Momenteel hangen er van die rieten matten over maar die blijven ook niet eeuwig meegaan.

Wat zouden jullie aanraden als materiaal om de muur recht te zetten en als afwerking?
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Buitenpleister

Bericht door Pietje »

Kun je een foto plaatsen? Ik heb er nog niet echt een beeld bij...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Buitenpleister

Bericht door mro »

Foto is al van een hele tijd geleden maar het muurtje is nog net zoals nu. Het gaat over het stukje rechts van het terras.
Bijlagen
terras2.JPG
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Buitenpleister

Bericht door Pietje »

Ow, ok. Kan het nog niet helemaal zien, maar al wel een beeld :-)

Een terras door laten lopen naar openslaande tuindeuren is natuurlijk prima, maar een terras tegen een muur proberen hoveniers/tuinontwerpers wel te voorkomen. Dus wat ik met dat muurtje zou doen is het volgende: strook tegels uit het terras, opsluitbanden zetten, tussen deze banden en het muurtje fatsoenlijke grond gooien (tot de gele bank / grondwater) en een gevelbedekker planten. Dat kan een klimplant zijn, maar ook iets dat groeit om een rek, of een stammig iets dat je met snoei in toom houdt.

Evenzo aan de andere kant; daar zou fruit nog een mooi plekkie hebben.

Afgezien dat groen veel beter oogt, wordt het ook nog eens minder warm in de bakkende zon.

Gewoon maar een idee ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Buitenpleister

Bericht door mro »

Inderdaad een goed idee.

Die rechterkant krijgt wel nooit zon; noordgericht. Heb je eventueel tips voor planten die geschikt zijn voor zo'n plek?
Plaats reactie