Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door swake »

Geen idee op dit bij het woord 'duurzaam' past, maar toch wel bij bouwen. Dus al zeker 50% goed.
Ben op zoek naar natriumsilicaat . En de 'verbruiksformule' hiervoor.

Het ding wil ik voornamelijk gaan gebruiken om de wanden van een douche waterdicht te maken alvorens er tegels op te plakken. Eventueel ook om door mortel te mengen met eenzelfde doel.

Hoeveel is er nodig?
Wat kost dat en waar kan dat gekocht worden?
Chevman
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:52
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door Chevman »

Natriumsilicaat wordt ook gebruikt om vloeren, muren of betonwanden waterdicht te maken. Daarvoor wordt het op bestaande vloeren, muren of betonwanden aangebracht met een kwast of roller. Bij nieuw werk wordt het door de beton of specie gemengd en ontstaat er een waterdicht eindprodukt. Men kan het ook gebruiken om doorlekkende bloemvazen van steen waterdicht te maken.

Het is verkrijgbaar bij een goede drogisterij.


bron:wikipedia
14 x BYD 260P6C-30 (260 Wp poly)
1 x SolarEdge SE3500
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door Pietje »

ik begreep dat het in Polen ongeveer in de supermarkt ligt, en hier bijna nergens te krijgen is (omdat mensen niet weten wat het is/ wat je er mee kan).

Als je in nood zit, kan ik een kennis vragen of hij nog wat heeft voor de verkoop.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door holtere »

Niet alle mensen zijn dom Pietje :lol:
Het ligt gewoon in de bouwmarkt onder de naam "Waterglas".
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door swake »

Waterglas? Probeer hier naast eens meneer, die verkopen ook water en andere dranken, zullen ook wel glazen hebben.... Dat was het beste antwoord dat ik al kreeg. Ofwel vraag ik het nooit aan de goede persoon, ofwel hebben ze het echt niet liggen in de 'normale' DHZ.

Ondertussen wel leverancier gevonden op het web, maar zou toch graag een alternatief willen want prijs is er een beetje over.
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door holtere »

Swake, ik zei bouwmarkt, geen dhz :fff
Om even niet flauw te doen, maar als ik google loopt de pagina over van de aanbieders. Spul kost geen drol en iedere drogist heeft het ook!
Google je vanuit Belgie of zo, dan zou de benaming anders kunnen zijn!
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door swake »

holtere schreef:als ik google loopt de pagina over van de aanbieders
Hier kan ik 3 (Nederlandse) aanbieders vinden, de eerste maakt reclame onder een boel namen en het is altijd dezelfde, de andere 2 zijn meer labo winkels die per 100ml of halve liter verkopen. De rest zijn waterglazen, van het soort 'recipiënt' dus. :(
holtere schreef:Spul kost geen drol
4,6 euro de liter, beter kan ik niet vinden. Is dat dan een goede prijs hiervoor? Ik wil mijn drollen anders aan deze prijs wel verkopen hoor :lol: t'is zelfs bio-ecologische-drol :mrgreen:
holtere schreef:drogist
Dat beroep is hier als het ware verdwenen. Bij de laatste met die titel die ik wist zijn ben ik daarstraks langs gegaan. Is nu een haarkapperszaak :shock:
holtere schreef:Belgie of zo, dan zou de benaming anders kunnen zijn!
In het Frans kan ik het ook al vergeten. Verre-à-eau op de streepjes na is dat letterlijk een glas voor water, je kan al raden hoe ver ik hiermee kom. En dan zitten we op ons grondgebied ook nog met 2 fabrikanten van zo'n equivalent chemisch spul (PRB en die 2de naam ontsnapt me even). Die hebben de markt natuurlijk al lang ingepakt hier en het 'echte spul' verdreven.

Ik heb nog één hoop. Er is hier niet al te ver vandaan een grote 'brollewinkel' en die heeft ook wat alternatief spul liggen.
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door holtere »

Nu heb ik nog geen antwoord of je vanuit Belgie googeld maar ik neem aan van wel. Je krijgt dan iets anders voorgeschoteld dan hier.
Voor jouw het eerste linkje dat ik tegenkom: http://www.bouwbestelsite.nl/index.php/waterglas.html
20 liter voor nog geen 70 euris.
Nogmaals, ondanks je dat je misschien toch je best aan het doen bent, het is een gangbaar produkt.
Als je politiek actief zou zijn (bijvoorbeeld affiches plakken voor een idioot referendum) zou je wellicht ook waterglas tegengekomen zijn. Het zit in de lijm en maakt de boel een beetje weerbestendig.
Loop eens een bedrijf binnen waar kleine aannemers ook naar toe gaan. Zoiets heet bij ons een bouwmaterialenhandel en is op de bouw gericht i.p.v. hobby of doe het zelf. Waarschijnlijk zijn die nog goedkoper maar ze hebben het zeker want het wordt alom gebruikt in de bouwerij.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Waar kan ik natriumsilicaat kopen?

Bericht door Lieve »

In het frans word er gesproken over silicat de sodium.
Als ik google krijg ik een prijs van 6.95 per kg, kan je toch niet duur noemen.
Plaats reactie