Nut en noodzaak van milieuprestatieberekening mpb

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ruspek
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 aug 2014, 08:57

Nut en noodzaak van milieuprestatieberekening mpb

Bericht door ruspek »

Hallo,

Aangezien wij bezig zijn met nieuwbouw project het volgende:
Het blijkt dat er bij aanvraag omgevingsvergunning ook een milieuprestatieberekening bijgevoegd moet worden.
Alleen worden er geen eisen gesteld waaraan de woning aan moet voldoen. :!: :?: :?:
Ik zou dan dus zeggen dat ik ook niets hoef in te leveren, of heel summier. Kunnen ze dan toch niet hierop vergunning afwijzen?

Beetje vaag dus weer.

Weet iemand hoe het zit?

Ook mbt daglichtberekening, brandoverslagberekening, energieprestatie, ventilatieberekening, etc.

Veel berekeningen die in mijn ogen doel voorbij schieten en alleen maar kostenverhogend werken.

Of zie ik het verkeerd?
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Nut en noodzaak van milieuprestatieberekening mpb

Bericht door Ingir »

Het is inderdaad pure betutteling door de overheid die er nota bene voor zorgt dat nieuwbouwwoningen ondermaats geïsoleerd worden. Je ontkomt er niet aan die bureaucratie maar je kunt nog steeds je eigen plan trekken: veel beter isoleren en ventileren dan de gestelde eisen (Rc > 8-10, 0.6-glas, WTW-ventilatie en hoogwaardige luchtdichting).
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie