Het is een Goede Dag Voor de Schimmels

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Het is een Goede Dag Voor de Schimmels

Bericht door Ernest Dubois »

Heel veel voeding, lekker vochtig en warm. Schimmel hemel. Goh wat gaan je doen? Niks. Hier de raap laag in beeld en daarna komt een afwerkingen laag tot gelijk aan de balken op. Total dikte van de vulling is +-100 mm.Afbeelding
Werken, das leuk.
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Het is een Goede Dag Voor de Schimmels

Bericht door jwardenier »

Ga je nog wat tegen de schimmel doen?
ik heb wel eens gezien dat de schimmel zo groot geworden was ,dat het leek een op een boomvorm en ook het houtwerk aangetast had .
gr John
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Het is een Goede Dag Voor de Schimmels

Bericht door Ernest Dubois »

Hij is wat dik hoor die schimmel, bijna een tapijt in plekken en de vliegen die vliegen daar af. De midden vakken lijken het meest geschikt voor die schimmels, volgens mij vanwege het licht, bovenaan tussen de balken is het nauwelijks geschimmelde en daar ben ik blij me want die balken zijn berk, weinig duurzaam hout, plafond, poplier ook niet duurzaam als hij vochtig wordt. En nee, ik doe niks tegen de schimmel noch de vliegen, hij droogt uit en alles verdwijnt, een keer droog is het niet actief en kan geen schadde veroorzaken. Ik moet zeggen ik vind dit klei mengsel het best wat ik heb ooit gebruik van gemaakt. Harder als dat bruin, duur spul die je koopt en hij geeft niet af maar plakt vast. Mooi spul hoor.
Werken, das leuk.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3510
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Het is een Goede Dag Voor de Schimmels

Bericht door Pietje »

De schimmels die in de klei zitten, zijn zeker niet dezelfde die hout eten. Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Echter, als de omstandigheden voor houtschimmels geschikt zijn, dan ontkiemen er zeker schimmelsporen uit de lucht in het hout en gaan alsnog hun werk doen... Dus de balken moeten wel snel droog worden.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Het is een Goede Dag Voor de Schimmels

Bericht door Ernest Dubois »

Volgens mij komt die schimmel hoofdzakelijk door de mest en zoals ik eerder schift de gunstig toch tijdelijk omstandigheden. Ik verwacht alles wordt in redelijk tijd droog.
Werken, das leuk.
Plaats reactie