Dat was ik

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Dat was ik

Bericht door Ernest Dubois »

Ik stond gisteren op de Ganzenmarkt in Enter, balken bekanten met bijlen te demonstreren. Heeft iemand mij gezien?
Werken, das leuk.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Dat was ik

Bericht door kockie »

Helaas; niet geweest. Meld je de volgende keer vooraf dat je ergens gaat staan hakken? Ik wil wel eens komen kijken!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Dat was ik

Bericht door Ernest Dubois »

Volgende keer in Enter, er is een kans, die organisatoren waren tevreden volgens mij met het afloop dwz de reacties en algemeen interesse en het was iets anders dan alle afgelopen jaren, iets nieuws. In Frankrijk heb ik een jaarlijks gig waar ik naar toe gaan voor een paar dagen bijlen bekanten, en natuurlijk hier t'huis ben ik regelmatig aan het bekanten - vind het zo leuk. Of misschien ben je een keer in de buurt Kockie en kunnen wij dat bijl werk samen proberen.
Werken, das leuk.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Dat was ik

Bericht door Krelis »

Ernest Dubois schreef:Volgende keer in Enter, er is een kans, die organisatoren waren tevreden volgens mij met het afloop dwz de reacties en algemeen interesse en het was iets anders dan alle afgelopen jaren, iets nieuws. In Frankrijk heb ik een jaarlijks gig waar ik naar toe gaan voor een paar dagen bijlen bekanten, en natuurlijk hier t'huis ben ik regelmatig aan het bekanten - vind het zo leuk. Of misschien ben je een keer in de buurt Kockie en kunnen wij dat bijl werk samen proberen.
Grünholz?
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Dat was ik

Bericht door Lieve »

Ernest Dubois schreef:Volgende keer in Enter, er is een kans, die organisatoren waren tevreden volgens mij met het afloop dwz de reacties en algemeen interesse en het was iets anders dan alle afgelopen jaren, iets nieuws. In Frankrijk heb ik een jaarlijks gig waar ik naar toe gaan voor een paar dagen bijlen bekanten, en natuurlijk hier t'huis ben ik regelmatig aan het bekanten - vind het zo leuk. Of misschien ben je een keer in de buurt Kockie en kunnen wij dat bijl werk samen proberen.
Waar en wanneer in Frankrijk? Indien doenbaar komen wij graag langs.
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Dat was ik

Bericht door Ernest Dubois »

Midden Frankrijk, dat plaats heet Montmarllion en het is altijd ongeveer midden april

https://vimeo.com/126107539
Werken, das leuk.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Dat was ik

Bericht door Lieve »

april dat duurt nog héééél lang
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dat was ik

Bericht door jwardenier »

Voor wie zich morgen , zaterdag 20 6 2015 verveeld , in Uithuizermeeden Gr mag ik een demonstratie worst maken verzorgen .
Een klein biologisch bedrijfje houd open dag, hier zijn 8 fokzeugen en een beer de basis van het bedrijf.
De biggen worden op ruime weiden groot gebracht met bio voer uit de regio ,en als vlees pakketten verkocht .Ik ga b b q worstjes maken en deze zullen op een rookoven gegaard worden .
De dag begint om een uur of 10 , het is uit de roette en als je op de fiets gaat heb je altijd wind tegen
Langelandster weg 131 . GR John
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Dat was ik

Bericht door kockie »

Helaas... ik heb weekenddienst. Het is inderdaad enigszins buiten mijn normale pad.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Dat was ik

Bericht door Ernest Dubois »

Is er a kans dat ik t'huis komt met een van de biggen, (levende) in mijn achterbak voor een redelijk prijs?
Werken, das leuk.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dat was ik

Bericht door jwardenier »

Ernest ,ik ga daar niet over de centen ,als je biggen wil volgende maand verwacht onze zeug weer biggen ,ik kan ze niet allemaal aanhouden dus gaan er wat verkocht worden ,prijs ja wat is redelijk .

Kockie , ik verwacht uit jullie omgeving niet dat er iemand komt ,dan zou je je wel heel erg moeten vervelen ,het is daar ook veel kouder .morgen regen? ik sta onder een afdak lekker dicht bij de oven .gr John
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dat was ik

Bericht door jwardenier »

Nou het weer viel mee , veel worst gemaakt .Op een gegeven moment werd er meer gegeten dan ik kon maken .
En er was er maar een die het weer uitspuwde .Het was een jochie van een jaar of 10 ,hij hoorde dat de worst van de varkens gemaakt werd, hij had net een big op schoot gehad om te aaien,wist niet dat vlees afkomstig is van dieren .
Volgende keer ook maar eens vegetarische worst maken , k heb een recept en het smaakt ook nog een s goed ook .
Tuinbonen of kikkererwten gemalen 1 kg 5 eieren 200 gr bloem 15 gr zout 3 gr peper en wat voor kruiden je ook veder wil gebruiken , wat walnoten honing gebraden uien doen het ook erg goed in deze worst .
dit in een kunst darm laten pocheren in water van 80 a 90 gr voor het gebruik nog even bakken
En leuk dat er ook iemand gekomen was die mee gelezen had , gr John
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Dat was ik

Bericht door Ernest Dubois »

Dat was ik!
Werken, das leuk.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dat was ik

Bericht door jwardenier »

voor wie het blad Landidee heeft of leest ,op pagina 76 , 77 staat een artikel over trekpaarden ,ook staat er een foto bij van een paard voor de aardappel rooimachine ,met een klein mannetje met pet die het paard ment , dat was ik .
De foto is gemaakt door een prof fotograaf tijdens de oogst .uitgave dec jan 2015 2016 nr.6
Laatst gewijzigd door jwardenier op 12 nov 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie