Vloer Onderhoud

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jolanda33
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:25

Vloer Onderhoud

Bericht door Jolanda33 »

Beste leden,

Ik ben op zoek naar een ecologisch product om de vloer mee schoon te maken. Ik bedoel dan niet een ecologische allesreiniger of vloer zeep. Het gaat om een houten vloer die ik wil schoonmaken met een speciaal vloer onderhoud middel, maar dan wel biologisch afbreekbaar.

Heeft iemand een goede tip? Misschien een product waar jezelf altijd mee schoonmaakt?
Jolanda33
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:25

Re: Vloer Onderhoud

Bericht door Jolanda33 »

Kwam wel dit product tegen op deze website voor vloer onderhoud na enig gegoogle. Iemand bekend met het product Blue Dolphin Eco Multicleaner?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Vloer Onderhoud

Bericht door Tim »

Jolanda,

Wij gebruiken voor alles een drupje HaRa in water met eenzelfde merk vezel doek. Werkt prima.

Zelf de vettigheid op het fornuis poetst er eenvoudig eraf. Laat je adviseren over welk type doek je gebruik voor een houten vloer.

Tim
Jolanda33
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:25

Re: Vloer Onderhoud

Bericht door Jolanda33 »

Hoi Tim,

Bedankt voor je tip! Ik denk dat het soort doek wel belangrijk is inderdaad. Ik lees op sommige fora dat mensen de houten vloer alleen schoonmaken met water. Wel goed voor het milieu, maar lijkt me niet zo fris. Heb ook twee kleintjes die de hele dag door van alles op de grond laten vallen. Limonade enzo gaat er niet uit met alleen water :( Drupje HaRa, ik ga het eerst even testen op een klein, onzichtbaar plekje :)

Ik ben ondertussen wel verder gaan kijken op eerder genoemde webshop en ze hebben wel veel informatie. Ook doekjes zag ik, maar weet nog niet welke het beste werkt.

Misschien handig ook voor andere mensen: het viel me wel op dat het merk Blue Dolphin veel Eco producten op de markt brengt. Ook vloer was dat normaal gesproken volgens mij niet zo milieuvriendelijk is, alsmede vloer lak trouwens die ook niet erg vriendelijk is.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Vloer Onderhoud

Bericht door Dutch John »

Ik heb zo m'n twijfels bij bedrijven die tig producten aanbieden om één ding te onderhouden. Dat riekt naar een verdienmodel waarbij ecologie het marketinginstrument is.

Neem gewoon universele groene zeep om te reinigen. Welke vloer wordt tegenwoordig nog zo vuil dat je het daar niet mee schoon krijgt? Daarna evt insmeren met eveneens universele boenwas. Twee potjes. Voor meerdere toepassingen. Is beter dan meerdere potjes voor één toepassing. Ecologisch, overzichtelijk en goedkoop.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie