Vloer (parket) isoleren

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Hallo Forumbezoekers,

Over een week krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huurhuis. Aangezien ik verwacht dat ik daar voorlopig nog wel woon wil ik graag wat zaken aanpakken.

Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om de kou van onderaf te weren in mijn toekomstige huis? We willen een parket vloer leggen met daaronder van die groene ondervloer delen. Moet daar nog iets onder? We hebben een zeer nauwe kruipruimte waarvan ik van verwacht dat ik er niet tussen pas. Maar misschien ook wel of graaf ik hem uit om als opslag te gebruiken.

Bedankt!
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door deleted »

Je kan bijvoorbeeld houtwolplaten leggen in plaats van die "groene platen". Want behalve de kleur zijn die niet echt "groen".

Er zijn een een paar fabrikanten met kant-en-klare oplossingen met het milieuvriendelijke houtwol.
Zowel voor zwevend parket als ander opbouwmogelijkheden.
Stuur je wel een voorbeeldlink per PB.

G
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Ok bedankt.

Zijn de platen niet groen omdat ze slecht zijn voor de mens of is het productieproces niet ecologisch verantwoord?
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door deleted »

M,

Ik dacht in de eerste plaats aan formaldehyde.
Maar zie nu bij eco-winkels dat er intussen ook "gezondere versies" bestaan.(zeroformaldehyde)
Verder ook opgemerkt dat ze vooral de functie van egaliseren en geluiddempen vervullen. Om van isolatie te spreken zijn ze doorgaans nogal (te) dun.
Tegenwoordig vind je overal labels en aanduidingen op de verpakking ivm de samenstelling.


In het algemeen moet je hierop letten:
ZACHTBOARD is vooral geschikt als egaliserende, warmte-isolerende en geluiddempende ondervloer. Het werd vroeger veel voor plafonds gebruikt (probleem met brand en vocht).
MILIEUOVERWEGINGEN:
Levenscyclus:
Ontginning:
Houtafval van duurzaam beheerde bossen kan men vinden in fsc gelabeld materiaal.
Productie:
Met bindmiddel (fenol- of ureumhars) en soms paraffinewas worden de vezels onder verwarming (waarbij ook lignine vrijkomt uit de vezels) geperst tot platen. Perswater uit boardmaterialen is sterk verontreinigd door vrijkomende oplos-middelen. Doordat lignine een deel van de binding verzorgt kan met minder bindmiddelen worden gewerkt dan bij houtspaanplaat.
Afvalfase:
Belangrijkste probleem bij het afval is de gebruikte lijmsoort. Ook voor verbranding speelt dit een rol. Dikwijls komt plaatmateriaal op het stort terecht.
Samenvatting: voorkeur gaat naar de minst formaldehydehoudende plaatmaterialen (met natuurlijke bindmiddelen).
Bij producten met milieulabel zijn geen lijmen toegevoegd, deze zijn dus te verkiezen, maar dit is meestal zachtboard.
bron: http://www.ecodesign.be/materialen/hout ... /overzicht

G
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Argg, gets. Ze stoppen ook overal maar zooi in.

Bedankt voor je antwoord!.

Ik had net op marktplaats 45m2 gekocht van die groene plaatjes. Dat is dan weer iets minder, Bleh. Heb ze gelukkig nog niet opgehaald.
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Of is het wel goed dat ik die plaatjes een tweede leven geef en heeft het geen effect op mijn gezondheid (en die van me gezin)?
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door deleted »

Vraag het merk op en zoek op de website van het merk wat de samenstelling is.
Er zijn blijkbaar nogal wat varianten.

Kan ook meevallen. Normen worden ook steeds strenger en de consumenten een beetje bewuster ...

Valt zo niks over te zeggen. Opzoeken. Kost 10 minuten met google ...


Hoe dik zijn die platen eigenlijk? Want je spreekt van 'isoleren' in de titel.
G
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Ik ga vandaag langs en zal eerst bij de mensen thuis via i-net op mijn foon opzoeken wat het is.
Wel een beetje bijdehand maarja, Volgensmij waren de plaatjes nog niet zo oud.

Bedankt voor het snelle antwoord.

M.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door Chicken Power »

miramar schreef:Ik had net op marktplaats 45m2 gekocht van die groene plaatjes.
Zoals ik het lees, je had dus een degelijke en wederzijdse overeenkomst tot koop gesloten?


Groet, Cp
Verwijderd.
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Kwam net bij die kerel vandaan. Ik stond voor de deur,. bel aan,. niemand,.

Ik heb hem gebeld waarop hij me vertelde dat ze al verkocht waren. Misschien maar beter ook maar wel jammer van me benzine en tijd.

Als iemand nog een goedkope of tweedehands oplossing weet hoor ik het graag.
FritsOv
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2010, 13:15

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door FritsOv »

kruipruimte zou je kunnen isoleren met luchtzakken Tonzon heeft zoiets als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door Chicken Power »

Lekkere vent ben jij, maar zo kom je niet weg!

Op 12 september schrijf je:
miramar schreef:Ik had net op marktplaats 45m2 gekocht van die groene plaatjes. Dat is dan weer iets minder, Bleh. Heb ze gelukkig nog niet opgehaald.
En dan op 13 september:
miramar schreef:Ik ga vandaag langs en zal eerst bij de mensen thuis via i-net op mijn foon opzoeken wat het is.
Wel een beetje bijdehand maarja, Volgensmij waren de plaatjes nog niet zo oud.
Vervolgens op 16 september:
miramar schreef:Kwam net bij die kerel vandaan. Ik stond voor de deur,. bel aan,. niemand,.
Joh, had je al in de gaten dat je al meer dan een dag te laat was?
miramar schreef:Ik heb hem gebeld waarop hij me vertelde dat ze al verkocht waren.
Niet helemaal vreemd nadat jij je belofte geen gestand had gedaan! Zit je misschien in een reïntegratietraject of ben je bij Stadstoezicht te werk gesteld?
miramar schreef:Misschien maar beter ook maar wel jammer van me benzine en tijd.

Als iemand nog een goedkope of tweedehands oplossing weet hoor ik het graag.
Ik wil graag even kwijt, dat het zou kunnen zijn dat we uit dezelfde gemeente, c.q. regio komen, maar ik schaam me werkelijk 3 keer in de rondte. Je wilt alles zo gezond mogelijk, maar ook uit andere draden wordt het duidelijk dat je er geen cent voor over hebt.

En maar egocentrisch meieren over “je tijd” en “me bezine”, met als topper de gezondheid van “me gezin”. En ondertussen wel bijdehand wezen met een I- phone….Heb je eigenlijk op de kaart staan wat dat kost? Koop daar is beter voedsel voor!

En versteer het vertrouwen op Marktplaats niet meer, zoals je nu gedaan hebt. Mensen met een dergelijk lage handelswijze zoals jij betoond hebt, mogen wat mij betreft nooit meer op het net komen te bieden, of om iets te posten, of om hun selectief misplaatste verontwaardiging te uiten.


Groet, Cp
Verwijderd.
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door miramar »

Van mij mag je me de les lezen wat je wilt,. doe dit in het vervolg via een pb als je antwoord wilt.
Het is me duidelijk dat je geen idee hebt wie ik ben en wat ik doe. Zonder dat je dat weet oordeel je me de grond in,. en bedankt
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Vloer (parket) isoleren

Bericht door Krelis »

Wie is hier de admin/moderator.?

Ik zocht iets over vloerbedekking op. Tsjongenonge, wat een zuurpruimerij :(

Chicken Power schreef:Lekkere vent ben jij, maar zo kom je niet weg!

Op 12 september schrijf je:
miramar schreef:Ik had net op marktplaats 45m2 gekocht van die groene plaatjes. Dat is dan weer iets minder, Bleh. Heb ze gelukkig nog niet opgehaald.
En dan op 13 september:
miramar schreef:Ik ga vandaag langs en zal eerst bij de mensen thuis via i-net op mijn foon opzoeken wat het is.
Wel een beetje bijdehand maarja, Volgensmij waren de plaatjes nog niet zo oud.
Vervolgens op 16 september:
miramar schreef:Kwam net bij die kerel vandaan. Ik stond voor de deur,. bel aan,. niemand,.
Joh, had je al in de gaten dat je al meer dan een dag te laat was?
miramar schreef:Ik heb hem gebeld waarop hij me vertelde dat ze al verkocht waren.
Niet helemaal vreemd nadat jij je belofte geen gestand had gedaan! Zit je misschien in een reïntegratietraject of ben je bij Stadstoezicht te werk gesteld?
miramar schreef:Misschien maar beter ook maar wel jammer van me benzine en tijd.

Als iemand nog een goedkope of tweedehands oplossing weet hoor ik het graag.
Ik wil graag even kwijt, dat het zou kunnen zijn dat we uit dezelfde gemeente, c.q. regio komen, maar ik schaam me werkelijk 3 keer in de rondte. Je wilt alles zo gezond mogelijk, maar ook uit andere draden wordt het duidelijk dat je er geen cent voor over hebt.

En maar egocentrisch meieren over “je tijd” en “me bezine”, met als topper de gezondheid van “me gezin”. En ondertussen wel bijdehand wezen met een I- phone….Heb je eigenlijk op de kaart staan wat dat kost? Koop daar is beter voedsel voor!

En versteer het vertrouwen op Marktplaats niet meer, zoals je nu gedaan hebt. Mensen met een dergelijk lage handelswijze zoals jij betoond hebt, mogen wat mij betreft nooit meer op het net komen te bieden, of om iets te posten, of om hun selectief misplaatste verontwaardiging te uiten.


Groet, Cp
Plaats reactie