Duurzamer bouwen door bouwbegeleiding?

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BartDL
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2011, 14:44

Duurzamer bouwen door bouwbegeleiding?

Bericht door BartDL »

Hallo allemaal,

Wij willen over een paar maanden beginnen met het duurzaam bouwen van ons huis. Wij wilden dit in eerste instantie zelf aanpakken, maar nu hoorden wij dat met het werken met bouwbegeleiding en bouwadvies de bouw veel duurzamer wordt. Dit omdat dit leidt tot een betere afstemming van de werkzaamheden en minder verspilling van materialen. Ook zijn de mensen die werkzaam zijn in bouwadvies vaak goed op de hoogte van duurzame materialen. We denken er nu aan een bouwkundig adviesbureau in onze woonplaats in de arm te nemen. Wat is jullie ervaring met bouwadvies, bouwbegeleiding en duurzaam bouwen?

Groeten,

Chantal
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Duurzamer bouwen door bouwbegeleiding?

Bericht door deleted »

Kockie,

Dat zijn volgens mij die sesamstraat-terroristen weer.

G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Duurzamer bouwen door bouwbegeleiding?

Bericht door kockie »

Huh? Ook al een bouwkundig adviesbureau in sesamstraat. Ze kunnen daar dus meer dan doosjes vouwen en ieniemienie op de staart trappen :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Duurzamer bouwen door bouwbegeleiding?

Bericht door deleted »

BartDL schreef:Hallo allemaal,

Wij willen over een paar maanden beginnen met het duurzaam bouwen van ons huis. Wij wilden dit in eerste instantie zelf aanpakken, maar nu hoorden wij dat met het werken met bouwbegeleiding en bouwadvies de bouw veel duurzamer wordt. Dit omdat dit leidt tot een betere afstemming van de werkzaamheden en minder verspilling van materialen. Ook zijn de mensen die werkzaam zijn in bouwadvies vaak goed op de hoogte van duurzame materialen. We denken er nu aan een bouwkundig adviesbureau in onze woonplaats in de arm te nemen. Wat is jullie ervaring met bouwadvies, bouwbegeleiding en duurzaam bouwen?

Groeten,

Chantal
Chantal,

Om op de vraag te antwoorden: Mijn ervaring is dat het veel geblaat is, maar weinig wol met deze firma's.
Ze praten je volledig naar de mond en vragen daar dan ook nog veel geld voor. Ik durf bijvoorbeeld te wedden dat als ze een bericht op een ecologie-forum zouden posten, ze er niet voor terug zouden schrikken om in elke zin minstens één maal het woord 'duurzaam' te laten vallen.

Maar misschien hanteren ze een andere betekenis voor duurzaam? Betreft het de samentrekking van: Duur(!-Wees-behoed-)zaam ?

Tot schrijvens,
G
Plaats reactie