Dampremmend/dampwerend folie

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zininzelfdoen_Inge
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2010, 15:52

Dampremmend/dampwerend folie

Bericht door Zininzelfdoen_Inge »

Huis van overvloed:

Hallo,
Voor het huis van overvloed in Nijmegen zijn we nog opzoek naar dampwerende/dampremmende folies.
Omdat we gebruik willen maken van overvloed zijn we opzoek naar partijen die iemand over heeft.
Of misschien een producent of leverancier die ons een eind op weg zou kunnen helpen.
Is hier misschien iemand die daar tips voor heeft? Welke bedrijven dat zouden leveren?
Of iemand die zelf nog wat heeft liggen?

Groetjes, Inge

ps. Voor meer info over het project kan je kijken op http://www.huisvanovervloed.nl/
Ralf van Tongeren
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2011, 14:21

Re: Dampremmend/dampwerend folie

Bericht door Ralf van Tongeren »

Hoi Inge en Daan,

Daarnaast ook op zoek naar waterwerende/ dampopen folies voor de buitenzijde. De dampremmende folies zijn voor de binnenkant.
Sissy gaf idd aan dat deze moeilijk te verkrijgen zijn. Een alternatief voor dit probleem is om te gaan werken met Pavatex. Die accumuleren vocht juist en zijn als ik het goed heb ook in luchtdichte en waterwerende versie te krijgen.
Ik moet me er nog in verdiepen maar zou mooi zijn als in 1 product alle thermische eigenschappen gebundeld worden (isolatie, luchtdichtheid en waterwerend).

Als iemand er nog ervaring mee heeft en ons zou kunnen adviseren..?? http://www.ecologieforum.eu/posting.php ... e5ff320b99#
Gijs
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jan 2011, 21:45

Re: Dampremmend/dampwerend folie

Bericht door Gijs »

Lomp en overkill, maar zou zeildoek van vrachtwagens wat kunnen zijn ?
dik PVC zeil, moet prima dampdicht zijn, en wordt regelmatig afgedankt
zininzelfdoen
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 jul 2010, 17:35
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Dampremmend/dampwerend folie

Bericht door zininzelfdoen »

Goed plan lijkt me inderdaad! Weet je waar dat zeil te krijgen is toevallig?

Ik ben trouwens een weekje op vakantie morgen...
Plaats reactie