Bouwers en materialen gezocht voor huis van overvloed!

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Ralf van Tongeren

Re: Bouwers en materialen gezocht voor huis van overvloed!

Bericht door Ralf van Tongeren » 07 feb 2011, 18:42

Hoi Allen binnen deze topic. Ik ben nieuw binnen dit forum en van Daan de tip gekregen om als 1 van de organisatoren van het huis van overvloed (architect) hier eens actief te worden. Mooi om te zien hoe er mee wordt gedacht.
Aangaande de kozijnen kunnen we in principe alle houten kozijnen met dubbelglas gebruiken. Ter plaatsen maken we daar wel een mooie gevel van.

Op het gebied van het afschot van de dakisolatie is het uitgangspunt alles zo horizontaal mogelijk te houden om spatkrachten in de constructie zoveel mogelijk te vermijden. Als we uitgaan van een afschot van 16mm/m betekent dit voor het ontwerp toch een flink hoogte verschil (19cm bij 1zijdig afschot, 2 zijdig wordt alweer lastiger met het plaatsen van de hwa's en de constructie). Als we toch al aan dakisolatie kunnen komen (druk vast) moet het toch niet moeilijk zijn om aan afschotisolatie te komen ;-)). Ik bedoel we hebben het ook al voor elkaar gekregen om 600 eikenhouten pallets, 2000 stoeptegels, 700 m2 dampremmende folies en een graafmachine geleverd te krijgen.... vraagt en gij zult vinden!!

zininzelfdoen
Contacteer:

Re: Bouwers en materialen gezocht voor huis van overvloed!

Bericht door zininzelfdoen » 11 feb 2011, 17:57

TMG Europe schreef:Op dit moment kunnen wij jullie geen nieuwe materialen aanbieden. Echter, mocht u geinteresseerd zijn in PVC, aluminium of houten ramen en deuren. Dan zou ik eventueel na kunnen gaan of er een project is waar de oude vensters van een goede/redelijke kwaliteit zijn. Wij breken namelijk geregeld kozijnen uit met dubbel glas.

Meneer becker, hoe zouden we het kunnen regelen praktisch gezien, kunnen wij langs komen om een aantal kozijnen op te halen binnenkort? Dat zou heel fijn zijn. In principe worden spullen op de zaterdagen opgehaald, maar dat is misschien niet praktisch voor jullie. Waar zitten jullie eigenlijk?

groeten
daan
Laatst gewijzigd door kockie op 11 feb 2011, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast

Plaats reactie