advies gevraagd: wat op de vloer?

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ruspek
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 aug 2014, 08:57

advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door ruspek »

Hoi allemaal,

hopelijk kunnen jullie me verder helpen met de zoektocht naar het ideale vloerafwerking.

We willen graag een moderne look. Zelf zitten we te kijken naar een betonlook.
Eerste idee was een betonvloer die we wilden vlinderen en polijsten.
Om praktische redenen zal dit niet gaan lukken. We willen de woning in meerdere fases uitvoeren, met een betonvloer wordt dat lastig ivm de aanzetten.
Dus eerst een zand-cement dekvloer. hierover moet dus nog een afwerking.
Dan Beton-Ciré... mooi maar uiteindelijk prijzig en door het gebruik van epoxy / PU niet erg ecologisch te noemen.
Marmoleum: tsja... tis geen school natuurlijk, ook al zijn er erg mooie designs. En vrij prijzig en ook hier weer een egalisatielaag dat veel weg heeft van.....

Wie heeft er nog ideeën? of heeft juiste informatie over betonlook vloeren?
JW te R
Berichten: 144
Lid geworden op: 08 okt 2010, 11:36

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door JW te R »

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken:

Ik heb een leistenen vloer liggen waar ik nog steeds blij van word. Warm in de winter, koel in de zomer. Natuursteen had ik altijd geassocieerd met 'duur', maar voor leisteen valt dat best mee.
Zonder vloerverwarming zou ik overigens niet aan natuursteen of plavuizen beginnen.

Als je geen vloerverwarming hebt of wilt en een ecologische uitstraling zoekt, kun je kurk overwegen. Heb ik ook gehad (voordat de vloerverwarming kwam) en is zeer comfortabel.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door Pietje »

Je kan de laatste 4cm smeervloer toch op het einde gieten en vlinderen?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door JantjeV8 »

Dat zou kunnen, volgens mij heet dat 'anhydrietvloer'. Maar ik denk dat die toplaag nooit zo verdicht wordt dat je het in huis als een vloer wilt hebben. Bij mijn weten komen in dat soort toplagen vrij snel kleine haarscheurtjes. Al wat op je vloer terecht komt vormt dan vlekken.

Die Cire vloeren hebben epoxy, dat bindmiddel zorgt voor een heel gesloten toplaag.
Liesbet Helson
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2017, 15:44

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door Liesbet Helson »

Ik kan JW te R wel volgen wat betreft kurk. Daar kan je echt ook leuke betonlooks in kiezen.
Of waarom geen betontegels? Je hebt dan wel de voegen die je bij een gietvloer niet hebt, maar met een groot tegelformaat kan je ook perfect een strakke en moderne look creëren. (https://www.betonvloerinfo.nl/betontegels)
ruspek
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 aug 2014, 08:57

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door ruspek »

Het is uiteindelijk een zandcement vloer geworden die, als ie nog nat is, wordt geglit.

Zeer mooie, wat mattere look.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door Pietje »

fotoooo! ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: advies gevraagd: wat op de vloer?

Bericht door Sandman79 »

ditto :)
Plaats reactie