Solar cooking

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
autarkitchen
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2015, 19:46

Solar cooking

Bericht door autarkitchen »

Dag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben er van onder de indruk. Wat een schat aan informatie is hier te vinden! Hoop er veel duurzame kennis mee op te doen (en wellicht ook te brengen). Meteen ook een vraag. Ik heb sinds een paar dagen een solarcooker (paraboolspiegel) aangeschaft. Ik wil daar mee gaan experimenteren in de tuin, ter vervanging van (of aanvulling op) de BBQ, maar ook meenemen op vakantie. Lijkt me erg leuk om gerechten klaar te kunnen maken met alleen zonne energie! De voordelen van een solarcooker zijn dat er geen brandgevaar en rookontwikkeling van komt en volledig emissieloos is (Co2 vrij). Daarnaast schijnt het volgens sommige voedingsdeskundigen ook heel gezond te zijn (heeft iets met kleur straling te maken die met warmte vrij komt of zo).

Ik vraag me af of iemand reeds ervaring heeft met dit 'zonnekoken' en mij alvast wat tips kan geven over gebruik, recepten etc?
Alvast bedankt! 8)
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Solar cooking

Bericht door Dutch John »

Welkom.

Ervaring heb ik niet met solar cookers. Wat ik ervan lees, is dat het vaker tegenvalt, dan meevalt. Maar jij gaat ons je ervaringen delen!

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie