Website maken met gegevens zonneboiler

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Robert999
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2014, 21:51

Website maken met gegevens zonneboiler

Bericht door Robert999 »

Goedendag,

ik heb al een aantal jaar een zonneboiler en heb daar later een PV systeem bijgeplaatst. Later heb ik de omvormer omgewisseld voor een omnik, omdat ik hiermee prachtig online kan zien wat er allemaal gebeurt. Vanaf dat moment heb ik de wens gehad dit ook voor mijn zonneboiler systeem te maken. En daar ben ik nu al een aardig eind mee op weg al zeg ik het zelf.

Voor mensen die willen zien hoever:

www.webermontage.nl/Zonneboiler

Login zonneboiler
ww weberkt1

Het geheel wordt sinds kort bestuurd en ook gelogd (online in een mysql database) mbv een raspberry Pi en dat gaat heel aardig. Er zitten nog wat foutjes in de regeling en ik moet er nog bijbouwen dat mijn vloerverwarming weer op de WW in de schoorsteen werkt maar dat lukt me wel voor de winter.

Maar goed ik heb ook een vraag.

Ik zou graag een schematisch layout op een webpagina willen maken waarin je precies ziet hoe warm het waar is, hoe de kleppen staan en welke pompen draaien. Een beetje zoals een SCADA pakket voor een PLC. Heeft iemand tips hoe en waarmee dit zou kunnen?

mvg Robert
stef110
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 okt 2013, 11:58

Re: Website maken met gegevens zonneboiler

Bericht door stef110 »

Misschien een idee om een tabel te maken, en de achtergrond van een cel je schema te gebruiken en dan een textboxen er in te plakken waar je data in laat zien?
geen idee of het werkt, is het eerste wat in me op komt. Wil zelf namelijk ook zo iets gaan maken heb nu een visual basic programma draaien op laptop met daar in een schema
waar de kleppen bewegen in de stand waar ze van staan en de temperaturen op de juiste plaats.

http://gallery.svitterzon.nl/cache/albums/hout%20cv/opzet%20monitor.jpg

Stef
Gerj
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jan 2014, 21:33

Re: Website maken met gegevens zonneboiler

Bericht door Gerj »

Hoe groot is je buffervat en hoe groot je Collector of aantal buizen
Kan ik vergelijken met mijn eigen zonneboiler
image.jpg
Laatst gewijzigd door kockie op 08 jun 2014, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: afbeelding geroteerd
Robert999
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2014, 21:51

Re: Website maken met gegevens zonneboiler

Bericht door Robert999 »

Hallo steff110, ik ben er nog over aan het nadenken wat je bedoelt en hoe dat dan moet.

Hallo Gerj, ik heb 49 vacuumbuizen en mijn vat is 350 liter. De WW bovenin verwarmd 150 liter, onderin zit dan dus nog 200.
Ik had twee collectoren, 30 en 24. Die van 24 heb ik wat ingekort zodat het op mijn dak past.
Chevman
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:52
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Website maken met gegevens zonneboiler

Bericht door Chevman »

Hoi het makkelijkste is om een afbeelding/schema te maken van je systeem, die gebruik je als achtergrond van een tabel.
Met php/asp kun je dan op bepaalde plaatsen je data laten zien.
Als je hulp nodig hebt stuur me maar een berichtje.
Ik zie dat je je data ophaalt met javascript komen deze gegevens uit 1 bestand?
gr Hans
14 x BYD 260P6C-30 (260 Wp poly)
1 x SolarEdge SE3500
Gerj
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jan 2014, 21:33

Re: Website maken met gegevens zonneboiler

Bericht door Gerj »

Heb je schema goed bekeken zitten zeer leuke oplossingen bij
Snap nu waarom jij meer warmte in je vat hebt .je hebt 49 buizen maar in het voorjaar of bij slechter weer verwarm je maar het warm water vat in je combie vat dus veel minder liters .
Is iets om mee te nemen bij uitbreiding .
Plaats reactie