welke zonnepanelen en hoe aansluiten in de meterkast?

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

FritsOv
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2010, 13:15

Re: welke zonnepanelen en hoe aansluiten in de meterkast?

Bericht door FritsOv »

ongeveer omdat ik wat dakdoorvoeren heb laten maken en die kosten krijg ik nog door.

Wat valt er verder te vertellen?
Totaal heb ik betaald 6250 euro.
Er is geen overheidssubsidie tenzij op gemeentelijk niveau of provinciaal niveau een regeling is. Hier niet in ieder geval. Enne ehhh ik struin niet allemaal forums af....

Heb helemaal geen ingewikkelde sladeringsmethode! ik bel gewoon mijn telwerk door aan mijn provider en gaat allemaal prima. Ik heb inderdaad van anderen begrepen dat als je ooit meegedaan hebt met de subsidieregeling dat de administratieve afhandeling een volstrekte ramp is.

gebuikte rond de 14000 kw dat is door voorkantsturing (andere aparaten lampen etc etc) terug gebracht naar 10.400 kw

En als we dan toch eisen gaan stellen aan de onderbouwing van posts: reken mij dan eens je stelling voor over wat jij noemt gemiste rente van de bank als REEELE mogelijkheid.

vooropgesteld dat ik niets verplicht ben is het geen verkoop verhaal. En als het dat wel zou zijn geweest dan alleen om duurzame energie te bevorderen. Als je me toch wil beschuldigen zeg dan dat ik een inkoop aansporing doe.

Geef dan gelijk die link over betere rekenvoorbeelden want ik heb zoals iedereen die googled een van de bovenste 3 in mijn zoeklijst gebruikt.

Ik begrijp je vraag niet mbt wat ik al heb liggen en wat ik door enthausiast te zijn over iets erbij ga gooien? heb 3 x 25Amp
antwoord twee: weet ik niet, na installatie en alles werkte, is er een installateur geweest die wijzigingen in de meterkast doorgevoerd heeft. Daarna is gaf de omvormer rare melding en is hij terug gestuurd naar de fabrikant.
Het punt was niet dat hij stuk ging maar de goede service die daarna geleverd werd.En nee die kun je niet bij mij kopen.
x21r
Berichten: 263
Lid geworden op: 27 jun 2011, 12:50

Re: welke zonnepanelen en hoe aansluiten in de meterkast?

Bericht door x21r »

Beste FritsOv
Niet boos worden….. ik stel alleen maar vragen …en ik zie dingen die vragen oproepen.

Dan zal ik even voor rekenen hoe je dat moet doen.
3800Wp aan panelen leveren per jaar ongeveer 3800Wp * 0,88 Wp/kWh =3344 kWh op jaar basis(in het gunstige geval Zuid en 20-35 graden).
Dit is in geld 2244 kWh x 0,24 kWh/€ 803 euro per jaar.

Nu met 6250 € aan investering moet je dus minimaal 7,78 jaar wachten( en er komen nog rekeningen aan en waar is het installatie materiaal ?).
De omvormer gaat ook maar 10 jaar mee .. dus die moet je er ook nog in betrekken

Dus na 25 jaar 25x803=20075 € minus de omvormers 2,5 *1600 €= 16075 €
(zelfs met 2% verhoging per jaar ...welke niet reëel is… kom je maar uit op 27000-5000=22000€)

De bank
Zet 6250€ weg tegen 4,5% geeft iets van 19000 € na 25 jaar

Spannend he….

Nu rijst de vraag .. hoeveel heb je nog aan materiaal geïnvesteerd
Wand 6250€ minus de omvormer a 1600€ is 4650 € en dat voor 3800Wp maakt een prijs van 1,22 €/Wp voor de panelen
( straat prijs 1,45 € , in de haven 1,00 € voor de panelen per Watt )

Dus raadsels..

Nu jouw Google blijkt niet verder te gaan dan 3 regels……….en is dus blijkbaar stuk. :D
Ga hier eens lezen
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 31226/last zie ook eerste pagina.
http://www.zonstraal.be/wiki/PV_install ... uitrekenen. Zie ook het forum.

Maar de groene gedachte is goed.. houden we allemaal van en willen we ook graag uitdragen.




moderator: Filosofisch/psychologisch overdenkingen naar aanleiding van de "groene gedachte" werden afgesplitst:
"De groene gedachte" werkelijk groen of slechts een gedachte ?
CityBirdDR
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2016, 04:19

Re: welke zonnepanelen en hoe aansluiten in de meterkast?

Bericht door CityBirdDR »

x21r schreef:Ons 230v net in Nederland heeft een zeer goede uitvoering.. en heeft een zeer lage impedantie
Bovengrondse leidingen die een hogere impedantie zouden hebben als ondergrondse. Kan je dat ook staven met een grondige technische argumentatie?

Bij mij lijkt er iets ook mis met die link naar Zonnestraal. Heb je die misschien nog een keer?
Laatst gewijzigd door kockie op 09 aug 2016, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast
Plaats reactie