Werking van een laadcontroller (zon/wind)

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Dutch John

Re: Werking van een laadcontroller (zon/wind)

Bericht door Dutch John » 30 jun 2011, 16:34

Prima ding, ben zelf ook gecharmeerd van het merk. Maar om nu te zeggen dat het een Rolls Royce is.... Waarom koop je hem niet bij een aanbieder in Nederland? Zelfs een Tristar kan stuk gaan. Praat toch wat makkelijker als je hem terug moet sturen.

Waarom zou je in vredesnaam aan de andere kant van de wereld de laadstatus van je accu's willen weten? Je kunt er toch niets aan veranderen, leeg is leeg..... Alleen als je aanwezig bent, kun je tijdig je verbruikers balanceren, geheel afschakelen of de generator starten om de accu's te laden bij gebrek aan zon.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-

lexpee

Bericht door lexpee » 30 jun 2011, 16:35

Omdat deze laadregelaar hier in Nederland 150,- duurder kost :( . Dit merk "MORNINGSTAR" geeft wereldwijde garantie dat staat op hun website vermeld :wink: .

Op het goedkoopste adres in nederland kost deze regelaar bijna €575,- :evil: Er zijn ook sobere mppt regelaars te-koop zonder display 60 ampère deze kun je via amazone bestellen voor 199,- :?

Vraag mij toch af waarom het hier in Nederland altijd honderden €uro's duurder moet zijn. :evil:

Als iemand een goedkoop adres in Nederland weet dan hoor ik het graag. :wink:

Tim

Bericht door Tim » 30 jun 2011, 16:36

Lex,

Omdat we in Nederland alles (import) zo belachelijk belasten. Sommige import producten kosten slechts 10% van de verkoopprijs en de ondernemer verdient er geen 90% aan. Importheffingen, fkkng eu gelden, toeslagen, btw, and so on.

OT: Voor 150 euro verschil kocht ik hem ook in NL. Opsturen kost ook een boel geld en naar de dealer in NL gaan is veel makkelijker.

Tim

Chicken Power

Bericht door Chicken Power » 30 jun 2011, 16:37

Hai Lex,

Tim was me net even voor, maar in het kader van pennywise maar pound foolish, vraag ik me even af of je dat inderdaad beseft.

Verzendkosten zijn 58 Dollar, en er komt ook nogal wat aan invoerkosten bij.

Enne, op alle sites is het erg rustig met je generator front. Hoe is het daar nu mee?

Groet, Cp

Ps. het is duur(der), of het kost veel (meer).

Laatst bijgewerkt door Chicken Power op wo jun 8 23:10:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Verwijderd.

Tim

Bericht door Tim » 30 jun 2011, 16:38

Cp en Lex,

Ik heb ooit een muziek instrument over laten komen. Import belasting: 100% van de waarde. Dan sta je wel even te vloeken. Enne, eerst even voldoen meneer, voordat het wordt doorgelaten.

Tim

Dutch John

Bericht door Dutch John » 30 jun 2011, 16:39

lexpee schreef:
Er zijn ook sobere mppt regelaars te-koop zonder display 60 ampère deze kun je via amazone bestellen voor 199,- :?

Tristars komen normaal ook zonder display. Dat is wat verwarrend, want op de foto staat hij altijd met display afgebeeld, terwijl een paar regels eronder te lezen is dat de aflezing extra kost. Ik ben prima geholpen door de lui van Rietpol/Eco-energy: http://rietpol.nl/ Misschien niet de goedkoopste, maar ze komen hun afspraken na en denken mee. Ze hebben trouwens de uitgebreide handleiding van de Tristar in het Nederlands online staan. Op de site van Morningstar kun je nog veel meer gegevens vinden, zoals storingzoeken, hoe de mosfets te vervangen en de software om evt per computer de instellingen te veranderen, mocht je dat willen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-

lexpee

Bericht door lexpee » 30 jun 2011, 16:40

Chicken Power Dan nog ruim €125,- goedkoper.

Tja invoerrechten daar is al heel wat bestellingen op stuk gelopen. Toch heb ik al heel wat via E-Bay en amazone besteld, en tot nu toe is het altijd goed gegaan.

Hieronder ook een interessante laadregelaar tja "made in China" maar niet alles wat uit China komt is slecht.

http://cgi.ebay.nl/MPPT-solar-charge-co ... 1e63316080

Ik heb altijd het idee dat hier in Nederland te veel verdiend moed worden bekendste voorbeeld is toch wel de dvd's en bleurays disks.

Lex

Chicken Power

Bericht door Chicken Power » 30 jun 2011, 16:41

lexpee schreef:Ik heb altijd het idee dat hier in Nederland te veel verdiend moed worden bekendste voorbeeld is toch wel de dvd's en bleurays disks.
Ja Lex, het is wat! OT maar in die zin wel heel erg ter zake, dit land is vergeven van de ordinaire nemers! Schrijnende toestanden!

Zo kwam ik deze advertentie tegen: http://link.marktplaats.nl/442169428 , met als tekst:
Kenmerken
· Conditie:
· Zo goed als nieuw
· Levering:
· Ophalen
Beschrijving
2 zo goed als nieuwe lege gasflessen universele standaard gasflessen overal inleverbaar.

De gasflessen gaan weg wegens overcompleet. Waren pas gespoten toen de flessen omwisselde.

Statiegeld als je geen gasflessen hebt is bij de winkel tot €60,- per gasfles.

Doe een goed bod voor beide gasflessen.
Advertentie: 442169428 van ene AJP (de a van Ah-lex?) uit Amsterdam met een mobiel nummer dat gelukkig eindigt op 010.

Dat soort tuig doet aan dubbel boerenbedrog; men verkoopt het voor zo goed als nieuw. Terwijl je op bijgaande foto’s kan zien dat het eerste jaar van keuring 2004 is!

Of die misleiding al niet genoeg is, zo een fles heeft hooguit maar een vervangingswaarde in statiegeld van hooguit 25 euro! En dan nog minstens 40 euro durven vragen.

Het zou verboden moeten worden!
Ik heb altijd het idee dat hier in Nederland te veel verdiend moed worden bekendste voorbeeld is toch wel de dvd's en bleurays disks.
Groet, Cp
Verwijderd.

lexpee

Bericht door lexpee » 30 jun 2011, 16:42

Wat heeft dit met MPPT regelaars te maken, het spoor een beetje bijster.

Chicken Power

Bericht door Chicken Power » 30 jun 2011, 16:42

Dat schreef ik al beste Lex! Zakelijk gezien alles.

Jammer dat je jouw eerdere tekst met betrekking tot Fikkie weer verwijderd hebt.

Daar zijn er inderdaad meer van, mogelijk ook in hetzelfde dorp, en zouden ze de tanden in LOGO! kunnen zetten, maar het is onwaarschijnlijk dat ze dan ook nog is hetzelfde mailadres hebben. :wink:

Groet, Cp
Verwijderd.

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 30 jun 2011, 16:43

Deze topic is hersteld vanuit google cache; data kloppen niet meer.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

Plaats reactie