stroom over.... (zonne panelen en volle accu's)

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

G.W.

Re: stroom over.... (zonne panelen en volle accu's)

Bericht door G.W. » 19 jan 2011, 10:49

Goed inpakken ook, cq "isoleren", scheelt ook weer.

gr Ger

deleted

Bericht door deleted » 19 jan 2011, 11:17

Isoleren. En gewoon water aflaten zal het veiligste zijn. Waar het niet gaat een schep zout erin.
Panelen ook mooi binnenzetten indien mogelijk. Als je er lange tijd niet bent durven ze die ook wel eens van je dak halen ...
Solar-Air-heater is misschien nog iets om de ruimtes droog te houden. Werkt in ieder geval zonder water.
Het teveel aan stroom zou dan de ventilatoren van dit systeem kunnen aandrijven. Dit(= draaiende ventilatoren) zal dan in ieder geval mooi samenvallen met de warme lucht dat dit systeem genereert.
Dit kan de zaak wel droog houden door de zonnige periodes die er toch regelmatig zijn. Maar zal het evenmin vorstvrij houden in de koude donkere momenten.

G.W.

Bericht door G.W. » 19 jan 2011, 12:20

en de eventuele temperatuursensor van de beveiling in het apparaat enof leiding onder de isolatie plaatsen, kan gewoon 10 graden schelen in de plus en spaart weer stroom.

gr Ger

xychix

Bericht door xychix » 19 jan 2011, 20:57

G.W. schreef:en de eventuele temperatuursensor van de beveiling in het apparaat enof leiding onder de isolatie plaatsen, kan gewoon 10 graden schelen in de plus en spaart weer stroom.

gr Ger

Als je maar lang genoeg kou hebt werkt dat natuurlijk niet. Wel merkte ik dat alles kapot was gevroren, enkel in de kelder was het nog hardstikke dooi. Maarja daar hangt mijn Geiser niet en daar zit mijn douche niet :P

Tuurlijk gaan we ook isoleren, dat eerst. Ik ben gewoon op onderzoek naar mogelijkheden met beperkt budget.
Al het geld gaat naar een nieuw dak + isolatie. Ben benieuwd hoe het daarna gaat. Mogelijk een termometer met min / max geheugen achterlaten in de winter.

Chicken Power

Bericht door Chicken Power » 19 jan 2011, 22:52

xychix schreef:Wouter dank voor deze bijdrage, had net het forum een beetje opgegeven nadat men hier drukker is elkaars ongelijk te bewijzen dan een eerste vraagstelling op te lossen.

Sorry xychix,

Je charcheert net ff verkeerd.

Ik kan het ook niet helpen dat er zoveel vervuiling optreed en toegestaan wordt.

En nu werk je er zelf kennelijk nog onbewust aan mee!

Je hebt geen repliek gegeven op mijn eerste antwoord, waarbij ik er toen nog van uit moest gaan dat je wel over gepaste verwarming beschikte, maar niet wist hoe je dat moest voeden.

Geen argumenten waarom je met mijn voorstel niet uit de voeten zou kunnen.

Die hypocrisie/kromheid, het zij zo.

Zou je dus niet aan die betere laad- en ontlaadsystemen willen, waarom dan niet gewerkt met de aldaar zeer gekende accumulatorkachels? Worden normaal des nacht opgeladen door atoomstroom, om op de dag warmte af te geven. Je moet alleen even uitzoeken hoe je het op jouw spanning kan schakelen.

Naar mijn idee ga je het op zo een locatie ook niet echt redden met tracingkabel. Bij die bouw kun je niet overal meer bij, en je komt de meest vreemde en vooral onverwachte koudebruggen tegen.

Nu niet meer van die foute beweringen he?

Groet, Cp
Verwijderd.

Plaats reactie