Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 25 Jul 2017, 13:41

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Powerpeer Paul... ;)
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2017, 08:49 
Gebruikers-avatar

Sinds 2012 ben ik aan het werk om mijn oude huis energieneutraal te krijgen en daarover aan de weg te timmeren zodat anderen ook aan het denken en zo mogelijk handelen worden gezet. Dat valt wel op en de laatste tijd krijg ik steeds vaker verzoeken vanuit de media en organisaties voor een interview of meer.

Onlangs ben ik weer eens overgestapt van energieleverancier en vrijwel direct vroegen ze mij of ze een blog aan mijn huis mochten wijden. Natuurlijk!

Het resultaat lees je hier.

Of je nou zelf opwekt of niet, met deze leverancier heb je gegarandeerd 100% groene stroom uit Nederland. Je kunt zelf aangeven wiens stroom je bij voorkeur wilt afnemen en dat tegen een buitengewoon concurrerend tarief. Kijk hier maar eens, vul de rekentool in en vergelijk het resultaat eens met je huidige leverancier.

Bijlage:
Schermafdruk 2017-07-17 09.25.06.png
Schermafdruk 2017-07-17 09.25.06.png [ 278.6 KiB | 151 keer bekeken ]

Ben wel benieuwd of er meer Powerpeers zijn op ons forum?

Laatst gewijzigd door Paul Joosten op 17 Jul 2017, 15:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Titel: Re: Powerpeer Paul... ;)
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2017, 12:45 

Voorwaarde is wel dat je een slimme meter hebt, en die komt er bij mij niet in zolang het niet hoeft.

Ik zit zelf sinds dit jaar bij Pure Energie, scoort een 10 in een vergelijking door de Consumentenbond, Greenpeace en WISE.
Terugleververgoeding is 12 cent per kWh, schijnt het hoogst van Nederland te zijn.

Groet,

Hans

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2017, 15:53 
Gebruikers-avatar

Die slimme meter is inderdaad wel nodig als je wilt terugleveren ja. Mijn terugleververgoeding kan oplopen tot 15 cent/kWh dus is die van Pure iig niet de allerhoogste. Powerpeers is pas in de loop van 2016 actief geworden maar zal zonder twijfel ook een dikke 10 gaan scoren zodra ze in het overzicht komen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2017, 07:37 

Paul,

Je schrijft "kan oplopen to 15 cent". Klinkt een beetje als "tot 20% zuiniger"...
Ik kan op de site niet echt vinden waarop de terugleververgoeding gebaseerd is, en hoe de hoogte van het bedrag per kWh bepaald wordt.
Ik neem aan dat jij dat inmiddels wel weet?

Groet,

Hans

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2017, 09:30 

Ik ben toch altijd wat sceptisch in dat soort dingen. Wie is de belanghebbende achter dat Powerpeers. Hoe lang zit je er aan vast? Meer van dat soort vragen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2017, 12:22 
Gebruikers-avatar

Powerpeers is een energiemaatschappij zoals er zoveel zijn maar dan anders, zie de uitleg op hun site. De naam geeft het al aan: het Engelse "Peer" betekent zoiets als je gelijke, een peer-to-peer netwerk dus maar dan voor elektriciteit. De vergoeding is helder: elke kWh die ik na salderen op jaarbasis 'teveel' netto terug lever levert 11 cent ex BTW op. Mochten mensen mij als hun favoriete bron hebben aangegeven dan krijg ik een toeslag van 4 cent per kWh bovenop mijn saldering indien ik op enig moment netto lever en zij netto gebruiken. Daarvoor is de slimme meter uitlezing nodig. Dit is steeds te zien in mijn "energiedashboard". Je kunt na aanmelding zelf tot 10 voorkeursleveranciers aangeven. De verbruikers betalen daar overigens zelf geen extra toeslag voor.

Je kunt geheel vrijblijvend eens de rekentool invullen om te zien wat je bij Powerpeers kwijt zou zijn en dat vergelijken met je huidige leverancier. Het zou me niets verbazen als je ook nog eens goedkoper uit zou zijn met deze 100% groene Nederlandse energie!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur