manual of a 27.6 V, 200 W battery charge controller

Hier worden verschillende vormen van windenergie besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Adriaan Kragten
Berichten: 651
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

manual of a 27.6 V, 200 W battery charge controller

Bericht door Adriaan Kragten »

De battery charge controller van een bepaalde VIRYA windmolen behoort normaal bij de licentie van de betreffende molen en is daarom niet openbaar. Ik heb echter besloten om de handleiding van de 200 W versie openbaar te maken. De titel van deze Engelstalige handleiding is: "Manual of a 27.6 V, 200 W battery charge controller". Deze handleiding bevat een bedradingsschema en een printed circuit board van de spanningsregelaar en een bedradingsschema van de gehele molen. Hij bevat ook een beschrijving van de dump load en een berekening van de vermogens die in de weerstanden en de transistor gedissipeerd worden als functie van de stroom I. Deze battery charge controller kan maximaal 200 W dissiperen maar een grotere versie is te realiseren door meerdere modulen met elkaar parallel te schakelen. De manual kan gekopieerd worden van mijn website: http://www.kdwindturbines.nl onderaan de lijst met KD-reports.
Adriaan Kragten
Berichten: 651
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Re: manual of a 27.6 V, 200 W battery charge controller

Bericht door Adriaan Kragten »

Vandaag heb ik een foto van de A1 tekening van de dump load toegevoegd aan de manual. Hoewel een afdruk van de foto op A4 formaat te vaag is om de maten goed te kunnen aflezen kan de foto op het beeldscherm van de computer wel zo veel vergroot worden dat dit mogelijk is. Op de tekening staat ook een lijst met standaard onderdelen. Met deze foto en de beschrijving in hoofdstuk 5 moet de dump load gemaakt kunnen worden.
Plaats reactie