Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 25 Apr 2017, 00:00

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Handleiding met tekeningen VIRYA-1.81 beschikbaar
BerichtGeplaatst: 21 Apr 2017, 17:48 

Op mijn website: http://www.kdwindturbines.nl staat onderaan de lijst met KD-reports een nieuwe manual van de VIRYA-1.81 windmolen. Deze manual bevat een toelichting voor de fabricage en montage en aan het einde, gedetailleerde bouwtekeningen van de generator en de rotor. Deze molen heeft een 8-polige axial flux PM-generator met een kunststof statorschijf en kunststof spoelkernen en er treden daardoor geen wervelstromen op. Het piekrendement zal daardoor erg hoog zijn en de generator heeft haast geen kleefkoppel waardoor de rotor al bij een lage windsnelheid zal aanlopen. De molen is bedoeld voor 12 V of 24 V acculaden. De berekeningen die aan de generator en de rotor zijn uitgevoerd staan in rapport KD 631 dat ook vrijgegeven is. Figuur 2 uit KD 631 geeft een doorsnede en twee aanzichten van de generator.

De generator is nog niet gebouwd en getest en ik ben ook niet van plan om dat te doen maar als iemand zich daartoe geroepen voelt, dan kan ik het prototype waarschijnlijk wel doormeten op de meetopstelling die ik voor het doormeten van een Chinese generator ontwikkeld heb. Een prototype van de gehele molen kan daarna getest worden op de kop van de VIRYA-1.8, gemonteerd op de 12 m toren van de VIRYA-4.2

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur