zout zwembad

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Susanne
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:10

zout zwembad

Bericht door Susanne »

Ooit zou ik graag een zwemvijver hebben. Maar voor alsnog hebben we een metalen-frame-opbouwzwembad in de tuin. Heerlijk!
Sinds kort hebben we de vorige (kapotte) standaardpomp vervangen door een zandfilterpomp. Eventueel zouden we dan nu het gebruik van chloormiddelen kunnen vervangen door een zoutelectrolysesysteem. Dit is wel heel duur, maar het spreekt me wel aan om geen chloor meer te hoeven kopen.
Ik heb er echter enkele bedenkingen bij waarvan ik hoop dat anderen mij hier helderheid in kunnen verschaffen. (Ik ben namelijk niet scheikundig onderlegd en heb eigenlijk geen idee wat het doet en hoe het werkt)

- Door electrolyse ontstaat ook een chloor in het water. Is dit dan werkelijk veel milieuvriendelijker dan gekochte chloor gebruiken?
- Zo'n apparaat werkt volgens mij op electriciteit en bovendien alleen als de zwembadpomp aanstaat. Heftige stroomverbruikers (?). Ik neem aan dat ik dan meer stroom verbruik dan nu, want nu staat onze pomp lang niet altijd aan.

Mocht er iemand zijn die hier meer van weet, dan hoop ik dat hij of zij mij wil verlichten.

Groeten, Susanne
Plaats reactie