kalk aanslag

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: kalk aanslag

Bericht door Dutch John »

Een deels gevuld kunststof vat vriest niet kapot, net als de tuinslang waar alles mee aan elkaar zit. Het water vloeit via een zeef met 5 mm gaten in de goot naar een bezinkvat met halverwege daarin een overloop naar de opslagvaten. Net voor die overloop zit een frietemmertje met daarin grote gaten. Frietemmertje is omtrokken met vliegengaas als filter. Fijnstof zal in de vaten landen, maar is nu na een jaar of 5 gebruik nog steeds geen probleem. Met geringe zwaartekracht een stortbak vullen duurt ongeveer 10 minuten. Een groot aantal en veel drinkend bezoek kan dit soms bezwaarlijk vinden.

Is die vijver 100% dicht? Ik neem aan dat je een drinkwateraansluiting hebt. Ergens houd je dan water over.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: kalk aanslag

Bericht door jwardenier »

Ik denk dat de vijver dicht is maar als de ambtenaar overtuigd is dan is het in orde .
De 0 lozing is bedoeld om onder de vaste kosten uit te komen ,zuivering s lasten is gelukt riool belasting loopt nog.
Uiteindelijk kunnen we het zo maken dat alleen er nog drinkwater koffie thee koken gebruikt wordt ,we bouwen het langzaamaan uit kijken wanneer het omslagpunt bereikt wordt .
De pomp zal ooit nog een eiland systeempje krijgen om samen met de pomp van het filter verzekerd te zijn van werking [even sparen]
Jou oplossing voor het spoeltoilet kan ik hier plaatsen , vraagje heb je geen overloop op de vaten binnen zitten .
Tuinslang is mij kapot gevroren ,stond nog een restje water in maar zal zo te maken zijn dat hij leegloopt.
Ik ga materialen verzamelen ,,gr John
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: kalk aanslag

Bericht door Dutch John »

Ik heb een overloop in de goot in de vorm van een 1 cm hoog schotje overdwars. Daarover heen kan het teveel water naar de normale afvoer. De vaten hebben een ontluchtingsslang waarvan het hoogste punt boven de goot uitkomt.

Als je slechts liters drinkwater per dag nodig hebt, dan is een rvs waterhouder met keramische filters op het aanrecht misschien een oplossing?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: kalk aanslag

Bericht door jwardenier »

Ik begrijp het nu , wat drink water betreft heb je gelijk wanneer we zover zijn ga ik kijken , maar een paar l per dag uit de kraan halen zal wellicht de gemakkelijkste weg zijn . Van koffie of thee zetten of de piepers koken met regenwater ga je echt niet dood , ook het water uit de vijver zou ik durven te drinken.
De lab uitslag wees aan dat erin dit water meer zwevende deeltjes zitten maar vergelijkbaar was met kraanwater het is slechts een momentopname ,maar in geval van nood hebben wij water , gr John
Plaats reactie