Water omhoog brengen zonder pomp.

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door account verwijderd »

Nu wordt het wel heel ingewikkeld,

We hebben sterk water, negatief geladen water, en een ballon met waterstofgas en water omhoog brengen zonder pomp.
Wellicht is de oplossing nabij.

De ballon met waterstofgas van Pauwerock met startkabels werkt waarschijnlijk als een van de graaf reactor. Deze reactor werkt statisch verticaal.

Sterk water in brand steken, dat zou moeten lukken Gandalf? Jij als tovenaar (avatar) komt met deze oplossing.
Vroeger kon Gargamel van de smurven ook van deze goedjes maken op zijn kookeiland, ik ben wel benieuwd.
Ik moet me in sterk water verdiepen voordat ik hier iets over kan zeggen.
De truuk is om er minder energie in te steken en dat er meer energie uitkomt. Een exponentioneel verschil tussen de kettingreactie van min en plus tegelijk zou een mooie uitvinding zijn.

Negatief geladen water trekt ook mijn aandacht. Alleen hier zit meer achter voor mijn gevoel. Negatief water heeft iets
speciaals. Ik denk dat negatief water geheugen kan opslaan door het aantrekken van externe electronen.
Positief geladen water wil de overtollige lading lozen en gaat de meest in beweging zijnde electronen dumpen.
Je houdt bij het ontladen van positief geladen water alleen maar een luie electronensoort over in de massa.

Een lichaam in rust wil in rust blijven. (einstein?)

Exponentieel verschil tussen een kettingreactie van min en plus.

+V^2 -V^2 = 0
Verwijderd
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door Chicken Power »

michel schreef:Negatief geladen water trekt ook mijn aandacht.
Tot zover kan ik het natuurkundig volgen.


Groet, Cp
Verwijderd.
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door account verwijderd »

CP,

Tijd voor een piano spel.
Laat je inspireren door deze film.



Mensen zijn soms heel goed ergens in, ook al lijkt de presentatie niet te kloppen.
Daarmee doel ik niet op mijzelf of iemand anders. Deze publicatie vindt ik persoonlijk bijzonder omdat
de man gewoon op gevoel speelt zonder te kijken.
Zelf heb ik ook een nummer bedacht op de piano.
Verwijderd
bass1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2011, 13:25
Locatie: Hoofddorp

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door bass1983 »

michel schreef: Sterk water in brand steken, dat zou moeten lukken Gandalf?
Ik ben maar even zo vrij om hierop te reageren: ja sterk water zal branden. tenminste de toegevoegde chemie brand het water zelf zal (naar ik denk) verdampen. inprincipe is sterk water niets anders dan water met een goedje of gas. ben maar even zo vriendelijk geweest om op te zoeken waar sterkwater vaak uit bestaat.
1.een waterige oplossing van ethylalcohol (ethanol) van ca 70% of
2.een oplossing van het gas formaldehyde in water, formaline genaamd.

Alcohol is door de accijns nogal prijzig; enigszins met water aangelengde spiritus is een goedkoop alternatief maar moet dan wel eerst van de storende blauwe kleur worden ontdaan, b.v. door behandeling met actieve kool. Verder is het weinig giftig maar wel brandbaar en vluchtig en zal, als de pot niet hermetisch gesloten is, langzaam verdampen.

Formaline (b.v. 5%) is kleurloos maar giftig en bij inademing sterk prikkelend;

De vraag is of je dit soort chemie toe wil voegen, op het gebied van ecologisch bezig zijn lijkt het mij niet wenselijk. De ethylacohol is een relatief veilige manier (lees niet schadelijk voor je gezondheid) maar je blijft met een rest product zitten (blauwe kleurstof in de actieve kool).

Waarom niet een pomp maken met een perpetuum? je zou zeggen als je een (groot) vliegwiel hebt wat in beweging blijft dat je een klein pompje wel moet kunnen aan drijven. Ik heb alleen geen idee hoe groot je vliegwiel moet zijn om genoeg engergie op te wekken om door de weerstand van het water heen te raken. Het is maar een hersenscheet.
Had graag gezien dat de brouwerij ook ecologisch verantwoord zou zijn.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door deleted »

Bass,

Ik had de versie met alcohol in gedachten.
Maar naar de aard van de discussie vroeg ik me af of ze die wel in de kachel gieten ?

Met het perpetuum zijn we terug bij Escher. Maar daar zijn volgens Pauke nog verbeteringen in aan te brengen door een meer natuurlijke, meanderende waterloop na te streven.

Zie dat de foto's verdwenen zijn door de servercrash, daarom nogmaals:
Escher-Waterfall-300-x-378.jpg
Filmpje in 3D
michel schreef:Sterk water in brand steken, dat zou moeten lukken Gandalf? ...goedjes maken op zijn kookeiland, ik ben wel benieuwd.
Ik moet me in sterk water verdiepen voordat ik hier iets over kan zeggen.
Hier een linkje om de verdere uitdieping in te zetten:
http://www.aandekook.be/2011/06/28/fruitjenever/
Als je het een en ander op lokatie wil gaan bekijken moet je in het Jenevercafé in de Belgische stad Lier zijn. (Michel met jouw interesses moet je daar ook zeker een keertje de Zimmertoren gaan bekijken http://www.zimmertoren.be/)
't Sterk Water.jpg

G
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door paukerock »

ik zal een nieuw draadje starten genaamd negatief geladen water
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door paukerock »

schouberger ging er blijkbaar van uit dat er in een draaikolk of in de klanktoren zoals hij dat noemde
de pozitief geladen deeltjes zouden allemaal aan de buitenkant van de draaikolk zitten en de negatiefgeladen delen aan de binnenkant
hierdoor zou water zich regenereren op een voor mij onbekende manier

ik heb eens naar dat filmpje gekeken en ik ben verbaast :oops:
staat dat over de volledig lengte op de grond het is persies alsof het water omhoog stroomt als hij het erin giet graag de uitleg uab :oops:
als je die al gegeven hebt heb ik het gemist :oops:
ik heb hier toch blijkbaar niet met genoeg aandacht naar gekeken maar blijf er bij dat ge dit kunt combineren met de schouberger princiepes
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door gerard »

@ Brit,
Ik herinnerde me dat je dit topic lang geleden gestart bent. Ik heb niet alles weer doorgelezen, dus misschien is dit al eens genoemd. Ik heb er zelf geen verstand van maar 't is wel een mogelijkheid. Een Solar Stirling motor.
http://www.stirlingmotor.org/12vorteile.htm
Hier een mooie, plus een filmpje:
http://www.stirlingshop.de/epages/61267 ... lar-Set%22
en nog een DIY: http://www.youtube.com/watch?v=4D7_TRG2Itk

nog een aanvulling: http://www.youtube.com/watch?v=GCxYt67YVBA
Hij legt het allemaal heel precies uit tijdens het filmpje, dus pen en papier op schoot en meepennen maar….
Mocht het allemaal te snel gaan, dan kun je hier de opbouw d.m.v. foto’s bekijken: http://physicstoys.narod.ru/page/SolarLTD/Solar2.html

Groet,
Gerard
triaq
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2012, 00:04

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door triaq »

Volgens mij waait het bijna altijd als er veel regen valt. Mijn tennisvereniging ligt in een minpoldertje waar we de gehele dag water uit een ringsloot door poreuze dijken binnen laten lekken, draineren naar een pompput en er electrisch weer uitpompen. Ik schat dat de verhouding regenwater/pompwater 1 op 20 is of nog erger. Ben erg benieuwd naar die zelfgemaakte windpomp met 22 schoepen. Vast dank?
Bauke
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jun 2014, 09:38

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door Bauke »

Dag forummers,

Ik ben bezig met de aanleg van een beerput/pompput en een helofytenvijver. Heb met groot ontzag het verslag van wimapon gelezen en bestudeerd (zie apart draadje). In grote lijnen doe ik hetzelfde als hij, maar ...

De toevoer van de beerput is een rioolbuis waar zowel regenwater, huishoudelijk water en toiletwater samen op lozen. Heb een tekening gemaakt - een variant op die van wimapon - daar kom ik wel uit, met een overloop en een vetafscheider.

Een ander probleem dient zich aan. Het uiteinde van de riolbuis ligt erg diep, namelijk -0,80 m (onderkant buis). Het hele beerput/pompputverhaal komt dus behoorlijk diep te liggen. Daarna moet het water zeker een halve meter omhoog om in de helofytenvijver uit te komen.

Ik wil liever geen elektrische pomp gebruiken. Ik heb mij enigszins verdiept in de werking van de waterram (of de Breurram). In de teksten, illustraties en filmpjes die allemaal te vinden zijn op internet kom ik niet de toepassing tegen die ik hier nodig heb, namelijk: het omhoogbrengen van (gefilterd) zwart water met circa 50 cm. Het tempo van de waterstijging lijkt mij niet van belang.

Is hier op het forum een techneut die hier een beetje inzicht in heeft? Of eventueel een werktekening/schets kan fabriceren?

Groet!
Het leven gaat niet op rolletjes. En als het wel op rolletjes gaat, dan leef je niet.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door Brit »

Ik heb wel eens gesproken met iemand die een ouderwedse dweil gebruikte om water vanuit een emmer naar een potplant te leiden. Hij hing de dweil in de emmer tot aan de bodem en het andere eind in/op de aarde in de pot. De bodem van de emmer was zeker 40 cm beneden de potrand. Hij verzekerde me dat de planten in de pot 1 a 2 dagen deden met het water uit de emmer. Het is dus langzaam, maar ik denk ook wel toepasbaar met meerdere dweilen naast elkaar.
Het is een bekend probleem bij vijvers dat je snel water verliest als er planten over de rand groeien. Het maakt niet uit of dat van buiten naar binnen of andersom is, maar vaak denken ze dan dat er een lek is in de vijver.... :mrgreen:
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door pelletpower »

Ik ken iemand die zo haar kamerplanten van water voorzag tijdens vakantie. Capillaire werking.
Bauke
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jun 2014, 09:38

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door Bauke »

Niemand hier die antwoord of tips kan geven betreft mijn beerput/helofytenverhaal? Misschien dit bericht in een ander draadje plaatsen ...?
Het leven gaat niet op rolletjes. En als het wel op rolletjes gaat, dan leef je niet.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door Brit »

Volgens my is er niemand die zoiets al in de praktijk heeft gebruikt. Dus je zal zelf als proef konijn moeten fungeren of een test-setup moeten maken om te kijken of het mogelijk is....
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Water omhoog brengen zonder pomp.

Bericht door jwardenier »

Bouke , verontreinigd water omhoog brengen door capitulaire werking gaat niet lukken ,dit zal niet de benodigde capaciteit hebben .
Hoe hogen je het water nodig bent des te meer de werking afneemt en vervuilt water is hiervoor te zwaar .Tenzij je in heuvel of bergachtig gebied woont heb je als mogelijkheden je filter verdiept aanleggen , een poldermolen plaatsen of toch een elektra pomp .Waterram werkt in deze opstelling ook niet maar dat is al uitgelegd .Ik heb jaren geleden verschillende proefopstellingen gemaakt ,je bent natuurlijk vrij om dit ook te gaan doen
Ik heb voor mijn opstelling voor het laatste gekozen en het filter half bovengronds aangelegd zodat de uitstroom van gefilterd afvalwater pomploos kan . Als ik het goed begrepen heb ja je nog beginnen en kan ik je het advies geven om een filter te bouwen met verticale inspuit .Deze heeft bewezen een hoog zuivering s resultaat te hebben , het water opvangen in een vijver en hergebruiken .
Op deze manier heb je een 0 lozing . Veder zou ik je adviseren om het regenwater af te koppelen en deze via een buisstelsel naar oppervlakte water te brengen of.[Het eerst water afvangen met b v regenwater wip].naar de vijver
gr John

P S . Ik ben natuurlijk geen techneut .
Plaats reactie