Vieze stank!

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Vieze stank!

Bericht door jwardenier »

Is het pijl ook hoog genoeg als de pomp het vuile water in het riool pompt .
Als er geen lucht in je afvoer kan komen heb je ook geen stank dacht ik , op de een of andere manier zullen je buizen een keer lucht happen , je kan ook doen wat Tim voorstelde ,hoge regenwaterafvoer op het eind van jou riool er bij op aan sluiten.
De wc potten hebben een stank afsluiter in de pot zitten dit samen met afsluiting door water in jou controle put zou er geen naar luchtje mogen ontstaan , omdat je schrijft het bij beide wc te hebben lijkt het mij een tijdelijk ontstaan van vacuüm gevolgd door lucht happen van je systeem .Veder schrijf je eerder dat je een ontluchting achter een van de w c s hebt zitten , deze zou de vraag naar lucht wel eens niet aan kunnen .We hebben bij een boerderij ook een soortelijk probleem gehad , bij de aanleg hadden we een riool stelsel gemaakt waarbij op het eind een schoon spoel mogelijk hadden [ t stuk met dop] door een gaatje in de dop te boren is de man nu nog van de stank in huis verlost . Ik heb wel wat ervaring met riolering maar als er een vestiging van de Wildkamp bij jou in de buurt is zou je hier je probleem ook kunnen voorleggen , er zijn medewerkers die weten waar ze over praten .
Natuurlijk wil ik ook wel een keer komen kijken , nu heb ik om huis alles open liggen,met een paar weken hoop ik dit klaar te hebben .
Laat het vervolg maar even weten ,Je woonde toch niet in België of zo , de afstand moet wel behapbaar zijn . gr John
Plaats reactie