kraanwater zuiveren om te drinken

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door kockie »

Niet om het een of ander, maar gifstoffen zul je overal in kunnen aantonen. In kip, koe, varken, graan, water, melk, erwten, kool, etc etc. en zelfs in bier!

Overigens kan water giftig zijn en zelfs zuurstof is giftig. Toegegeven, het zou beter zijn om geen sporen van gifstoffen in water te hebben, maar het is onvermijdelijk. Verder is he tniet voor niets DRINKwater. Ik denk dat veel "behandelingen" om te "ontgiften" hun doel voorbij schieten -en zoals cp al zei- zullen zorgen voor bacteriologische verontreinigingen in het water.

Alle spaatjes en zo hebben volgens mij meer nitraten dan drinkwater...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Tim »

miramar schreef:Hoe dat apparaat heet weet ik zo even niet meer. Was van me collega. Maar daar ben ik zo achter. Het meet idd alleen de hoeveelheid stoffen dus het blijft giswerk.
Ik gok zo een EC/geleidbaarheids meter. Dat meet de zouten in het water. Hormonen, medicijnen of pesticiden zul je niet meten, tenzij het een zout of geleidbaar is.

Toch een feit dat het erin kan zitten, jaren geleden is er eens een boer geweest die de koeien niet drachtig kreeg. Om er later achter te komen dat ze dronken uit een lozingskanaal van het waterschap, koetjes aan de pil.

Wat denk je van uitlaatgassen op de snelweg, of als fietser naar je werk. Ventilatie in gebouwen, gebruikte grond rond je woning, UMTS, brandvertragers in je plastics, troep in je elektronica, and so on.

Ik vind kritisch kijken goed, maar drinkwater staat niet erg hoog in dat rijtje.

Tim
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Albert van WdJ »

Wanneer je beseft hoeveel fosfaat, nitraat, kalium, magnesium, zink etc uit je lichaam moet worden afgevoerd, na het eten van een kropje sla....

Dan is Nederlands kraanwater een pure verwennerij voor je lichaam.

Albert
Change, before you have to.
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door tiho »

miramar schreef:Ik zal het verhaal nog wat smeuïger maken. Volgensmij zit er in ons drinkwater (dat afkomstig is uit rivieren bijv.) resten van medicijnen zoals de pil (hormoonresten), antidepressiva en resten van chemische bestrijdingsmiddelen (glysofaat)
Nu beschrijf je ongeveer wat er in het oppervlaktewater komt nadat je zelf hebt geloosd.

Ik heb nu op mijn werk een afvalcontainer staan die ik door hun op laat halen om te legen voor ik er aan werk. Is van Afval Energie Berdrijf. Dat is vies en chemisch.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Chicken Power »

Dutch John schreef:Nou Cp, ik bedoelde eigenlijk een paar liter in vloeibare fase. Duurt echt maar een paar minuten, hoor.
Mijn excuus, zo had ik hem niet begrepen. Maar met toepassing van warm water is dat in dit geval denk ik de meest humane en vooral afdoende methode. Overmatige nasale opname van di- waterstofoxide, weer is wat anders dan hartfalen.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Chicken Power »

Ha die Tim,
Tim schreef:
miramar schreef:Hoe dat apparaat heet weet ik zo even niet meer. Was van me collega. Maar daar ben ik zo achter. Het meet idd alleen de hoeveelheid stoffen dus het blijft giswerk.
Ik gok zo een EC/geleidbaarheids meter. Dat meet de zouten in het water. Hormonen, medicijnen of pesticiden zul je niet meten, tenzij het een zout of geleidbaar is.
Ik weet dat je druk bent, maar binnen het kader van kritisch kijken, verval nu ook niet in die klassieke fout om maar weer ergens achteraan te kletsen, zonder dat je goed terug gelezen hebt!

Ik schreef al eerder naar Alberts vraag:
Chicken Power schreef:
Albert van WdJ schreef:Wat voor een metertje is dat?
Ik denk dat ie gewoon zit te pielen met een TDS metertje uit de aquarium of grow wereld.
en
Tim schreef:Toch een feit dat het erin kan zitten, jaren geleden is er eens een boer geweest die de koeien niet drachtig kreeg.
Buiten dat seks met dieren nu verboden is, en hoe graag die boer of Us Mem het zouden willen hebben, alweer die prangende noodzaak tot een biologieforum of BioWiki. Dat werkt zo niet... :wink:


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Tim »

Tja Cp,

Sorry, het is natuurlijk de dierendokter die insemineerd, niet de boer. Of gaat dit in Kralingen nog anders?

Tim
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door miramar »

nou ik heb bericht terug van de collega en dat zag er zo uit.

http://www.watershop.aquatechnic.nl/ind ... 21&lang=NL

kwam ik niet echt verder mee maar ik denk dat het de tds of de orp meter is geweest.
Richard-III
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 aug 2009, 19:40

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Richard-III »

miramar schreef:nou ik heb bericht terug van de collega en dat zag er zo uit.

http://www.watershop.aquatechnic.nl/ind ... 21&lang=NL

kwam ik niet echt verder mee maar ik denk dat het de tds of de orp meter is geweest.

wat ze een mens toch willen verkopen... :shock:
mijn winkelkarretje blijft leeg op deze site
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Chicken Power »

Tim schreef:Sorry, het is natuurlijk de dierendokter die insemineerd, niet de boer. Of gaat dit in Kralingen nog anders?
Ik geloof dat we binnen de gehele gemeentegrens van Rotterdam nog welgeteld 1 melkveehouder hebben, ergens bij het vliegveld. Eerste anderen kom je pas ergens bij Nieuwerkerk en Waddinxveen weer tegen. In Kralingen komen alleen nog hele dure showpaarden, en die zijn net weer weg (C.H.I.O.)
miramar schreef:kwam ik niet echt verder mee maar ik denk dat het de tds of de orp meter is geweest.
Exact wat ik dacht, je meet dus helemaal geen “stoffen”, alleen de hoeveelheid opgeloste deeltjes, zoals Tim al probeerde te omschrijven. Kunnen naast zouten dus ook gesplitste zuren zijn, die geleiden ook.
Richard-III schreef:wat ze een mens toch willen verkopen... :shock:
mijn winkelkarretje blijft leeg op deze site
Man man, deze draad bewijst ook nog is dat er meer dan genoeg slachtoffers voor zijn…


Groet, Cp
Verwijderd.
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door miramar »

Albert van WdJ schreef:
miramar schreef:Volgensmij zit er in ons drinkwater (dat afkomstig is uit rivieren bijv.) resten van medicijnen zoals de pil (hormoonresten), antidepressiva en resten van chemische bestrijdingsmiddelen (glysofaat)
Woww!,
Even inkoken dat spul, en je kunt er de bevolkingsgroei mee afremmen, algemeen welbevinden doen toenemen en als laatste ook nog je stoep mee onkruidvrij krijgen.
Machtig spul, dat kraanwater bij jullie :lol:
:lol: :lol: :lol:


Een reactie op wat je eerder schreef (ook voor Dutch John),
Er is zeker veel onderzoek gedaan naar asbest. Zo kwamen ze erachter dat mensen die in asbest fabrieken werken aan kanker stierven. Echter niet alle stierven aan longkanker. Er kregen mensen kanker aan hun spijsverteringsstelsel. De arbeiders hoesten spugem op uit de longen die asbest bevatte.
Mijn conclusie was daarna dat je toch wel kanker kan krijgen wanneer je asbest inslikt.

Hier wat bronnen om het 1 en ander toe te lichten,
http://www.asbestslachtoffers.nl/primos ... 115,295964
http://www.asbestslachtoffers.nl/primos ... 112,398374

Veel lees plezier!

En ja wat maakt het uit dat je kanker krijgt, er zijn zat geneesmiddelen waarmee je jezelf weer kan vergiftige om jezelf beter te maken toch? :fff
miramar
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2011, 21:06

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door miramar »

Albert van WdJ schreef:
miramar schreef:Hardheid van het water niet slecht voor je? De kalk in het water kan je zeker niet opnemen en ik vraag me af of het echt zo goed voor je is die verhoogde hoeveelheden kalk.
Albert van WdJ schreef:Hoezo, als je het niet kunt opnemen, komt het er zo dus weer uit.
Maar aangezien de kalk in het water in oplossing gaat in je maag, kun je er gerust vanuit gaan dat je die calciumionen (gedeeltelijk) opneemt.
En of die calcium nou in plantaardige, dierlijke of anorganische vorm naar binnen krijg, dat maakt niet zoveel uit.
Verhoogte levenslange calcium opnamen veroorzaakt botontkalking op latere leeftijd.

Maargoed, ik merk weerstand op de dingen die ik schrijft. Geeft niks want iedereen mag er het zijne van denken. Wat ik wilde weten is of er iemand ervaring heeft met die osmose filters,. Misschien mensen die zelf hun regenwater opvangen en zuiveren??

Ben benieuwd of er al mensen zo ver zijn hier op het forum.

Groeten en alvast een goed weekend
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door Albert van WdJ »

miramar schreef: Een reactie op wat je eerder schreef (ook voor Dutch John),
Er is zeker veel onderzoek gedaan naar asbest. Zo kwamen ze erachter dat mensen die in asbest fabrieken werken aan kanker stierven. Echter niet alle stierven aan longkanker. Er kregen mensen kanker aan hun spijsverteringsstelsel. De arbeiders hoesten spugem op uit de longen die asbest bevatte.
Mijn conclusie was daarna dat je toch wel kanker kan krijgen wanneer je asbest inslikt.

Hier wat bronnen om het 1 en ander toe te lichten,
http://www.asbestslachtoffers.nl/primos ... 115,295964
http://www.asbestslachtoffers.nl/primos ... 112,398374
Wat betreft de eerste link kan ik het verband begrijpen. Maar dan gaat het weer om inademen. De remming van de luchtstroom in het strottenhoofd is daar dan debet aan dat er asbestvezels worden afgezet. Daar gaat het niet om drinken van met asbest vervuilde vloeistoffen. (en men blijft twijfels houden over een aantal zaken)

De tweede link is nog te vaag. Men heeft een vermoeden, maar zeker geen bewijsbaar oorzakelijk verband.

Maar goed, dit gaat over mensen die echt asbestvezels binnen krijgen via isolatiemateriaal. Of die werkten in de asbestverwerkende industrie. Dan krijg je via je neus en longslijm behoorlijk wat asbest in je darmkanaal. Dat is echt niet te vergelijken met drinkwater in asbest buizen.
miramar schreef:Verhoogde levenslange calcium opnamen veroorzaakt botontkalking op latere leeftijd.
Dat is wel erg vaag gesteld. Waar komen die gegevens vandaan? Wat is verhoogd? Hoe zit het dan met je dagelijkse consumptie aan zuivelproducten?
Zo maak je er paniekvoetbal van.

miramar schreef:En ja wat maakt het uit dat je kanker krijgt, er zijn zat geneesmiddelen waarmee je jezelf weer kan vergiftige om jezelf beter te maken toch? :fff
De reden dat wij in onze wereld zoveel met kanker te maken krijgen heeft mijns inziens een heel andere oorzaak. Dat heeft niets te maken met je drinkwater. Ik ben er van overtuigd dat je drinkwater normaal geen carcinogenen bevat.

Wil je een klein risico op kanker hebben, kijk dan kritisch naar je voedselkwantiteit en kwaliteit, en je manier van leven.

En drink gewoon kraanwater.

Albert
Change, before you have to.
omweg
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 mar 2007, 14:34
Locatie: Olburgen
Contacteer:

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door omweg »

Ik heb nu al weer jaren geleden gebruik gemaakt van een omgekeerd osmose filter. Mijn systeem zag er als volgt uit. Ik had een put van ongeveer 7 meter diep geslagen in het uiterwaarden gebied van de IJssel naast mijn woonboot. Hier kwam zeer ijzer rijk water uit welke ik filterde met een of ander substraat wat ik bij de plaatselijke waterputten boer had gescoord, hiermee kon ik het gevlokte ijzer uitfilteren. met als resultaat dat ik was water tot mijn beschikking had. Dit water pompte ik door een omgekeerd osmose filter om er drinkwater van te maken. Was een kleine installatie die ongeveer 30 ltr per dag kon maken. Dit werd opgevangen in een expansie vaatje zodat ik het via een kraantje op mijn aanrecht kon consumeren. Het osmose filter moet met een zo hoog mogelijke druk aangeleverd krijgen en gooit volgens mij meer dan de helft van zijn geproduceerde h20 aan afvalwater weg.
Om alles in goede staat en veilig gezond te houden was veel werk dus uiteindelijk was ik blij weer een nuts aansluiting te kunnen gebruiken ook omdat de put na een aantal jaren waarschijnlijk door het ijzer gehalte dicht geslipt was.
The planet of my dreams is bulging at his seems
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: kraanwater zuiveren om te drinken

Bericht door paukerock »

naar wat ik voorlopig weet zouden er speciale aanpassingstukken bestaan om het water dat uit de kraan komt een draaikolk te laten vormen dit zou het water in beperkte mate regenereren en de chloor volledig verwijderen
en ijgenlijk zouden onze waterlijdingen niet onder druk mogen staan en zouden we getorste buizen moeten gebruiken om de loop van water in de natuur te simuleren dan zou het natuurlijk proces van regeneratie optimaal verlopen
maar ja het is minder duur om er chloor in te pompen en door roeste lijdingen te laten stromen onder onnatuurlijke druk wat een fars
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
Plaats reactie