drinkwater zonder aansluiting, voor het huis van overvloed!

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
EcoBouwster
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2011, 15:01

drinkwater zonder aansluiting, voor het huis van overvloed!

Bericht door EcoBouwster »

Voor het huis van overvloed zijn wij opzoek naar een oplossing voor de drinkwatervoorziening maar wij hebben geen aansluiting op het net.
Wie kan ons helpen met een mogelijke oplossing?
In de vorm van goede ideeën of bruikbare producten??

Alvast bedankt.
le_pilaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 dec 2009, 22:51

Re: drinkwater zonder aansluiting, voor het huis van overvlo

Bericht door le_pilaf »

hallo EcoBouwster .

ik denk aan regenwater dan aan grondwater en eventueel in kombinatie met een osmose filter.

groet frank.
je bespaaart door niet te verbruiken .
EcoBouwster
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2011, 15:01

Re: drinkwater zonder aansluiting, voor het huis van overvlo

Bericht door EcoBouwster »

Bedankt Frank,

Het ziet er interessant uit.
Ik moet mij er nog even verder in verdiepen om te kijken of regenwater en of grondwater voldoende gezuiverd kan worden.
Maar dit is zeker een antwoord in de richting waarop wij zoekende zijn.
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: drinkwater zonder aansluiting, voor het huis van overvlo

Bericht door jwardenier »

we hebben jaren een helofieten filter gehad het gezuiverde water liep naar een fijver met planten en zilverwindes ,als het water niet goed was gingen deze vissen op hun rug liggen [is nooit gebeurt] het gezuiverde water gebruikte ik als drinkwater voor het vee ,ik maakte kaas en verdere produkten en onze koe was nooit ziek mocht je het water voor iegen gebruik willen dan is een omgekeerd osmosevilter de oplossing , wij hadden daar niet genoeg water voor zelfs niet na inmenging van regenwater houd wel rekening met het tussenplaatsen van regenwaterwip anders krijg je te veel stikstof in het water ook de waterlijdingsmaatschapij verplichte ons als we wilden afsluiten tot hoge onderzoekskosten ,door verhuizing is het filter achter gebleven maar ben begonnen met de bouw van een nieuwe ,de gem heeft het water laten onderzoeken net achter filter uit de controle put en het bleek dat het schoner was als drinkwater alleen zaten er nog zweefende deeltjes in men wou ons toen verplichten om een rioolaansuiting te nemen maar daar kwamen ze van terug omdat het systeem gesloten was
we hadden een compost clocet het water ui deze oplossing kwam wel in het systeen vedder da wa badkamer keuken enz zelf de berijdingsruite was hier op aangesloten [melkresten].
gr John zelvoorzienend bedrijf Darp
Plaats reactie