Windows, linux of een ander besturingssysteem

De kennisdatabase van het forum

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door Pietje »

ritsaert snijder schreef:Paint kan ook en zit standaard in een office pakket.
Effe off topic: we gaan toch geen reclame maken voor Windoos?

Linux/Ubuntu bestaat een programmaatje Kolorpaint, dat is zeg maar Paint van Windoos maar met een paar heeeel handige extra functies ;-) en Office bestaat ook voor Linux, dus eigenlijk heeft niemand redenen om nog Windoos te draaien...

Back to topic ;-)

Afgesplitst van viewtopic.php?f=3&t=1945&start=45
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: kan gasketel moduleren?

Bericht door ritsaert snijder »

@Peter, het was zeker geen reclame! Maar hij mag best zijn illegale kopie gebruiken om een tekening te maken. Een legale versie mag van mij trouwens ook!
RS
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: kan gasketel moduleren?

Bericht door Pietje »

Windows is niet bepaald goed voor deze wereld, en tegenwoordig helemaal niet meer noodzakelijk om als standaard besturingssysteem te gebruiken. Vandaar dat ik reageer als er iemand er klakkeloos van uit gaat dat iedereen Windows gebruikt. Want dat is zoooo 2012... ;-)

Dus Rits, Ubuntu installeren naast Windows (fluitje van een cent), om vervolgens te genieten van eenvoudige software die precies doet wat je wilt, betrouwbaar en stabiel.

Back to topic!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door kockie »

Mooie discussie en zeker de moeite waard!

Ik ben gedeeltelijk windows en gedeeltelijk linuxgebruiker. Ik moet zeggen dat ik sinds de nieuwe ubuntu interface weer veel meer onder windows werk omdat ik die interface echt kwalitatief uitermate teleurstellend vind. Ik kan er echt helemaal niets mee, dat terwijl ik met oude versies altijd goed uit de voeten kon.

Ik heb op mijn server wel een aantal virtuele ubuntuversies draaien (oudere versies) die meer dan prima voldoen.

Iemand nog een goed alternatief voor ubuntu met een fatsoenlijke desktop?
(ik heb gisteren windows 8 gezien. Da's zo mogelijk nog teleurstellender dan de laatste ubuntu)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
aardbewoner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2014, 21:36

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door aardbewoner »

Er zijn verschillende ubuntu,s, dus als unity je niet bevalt neem je een andere.KDE is een zware die ik wel prettig vind werken.Xfce is een lichte die op gnome2 lijkt en zelfs op oudere machines prima werkt! Ik vind de volgende kreet gewoon waar.
Er is een OS, dat na installatie bij de eerste boot zegt, dat je niet beschermd bent.
Dit is dus een onbetrouwbaar OS, omdat de maker(s) er van te beroerd zijn, om een beveiliging in te bouwen. Helaas is het bij (te) veel mensen de "standaard".
En gelukkig is niet elke PC een WC :fff
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door nck »

Ik draai ook al weer een tijdje mint-cinnamon
Oude vertrouwde gnome interface.

Geen klagen hier.

Enkel dan dat ik windhoos aan hou voor de communicatie met school.
Nog steeds een gemiste kans


Linux wordt niet ondersteund zegt de school, android wel weer.
Toen ik refereerde dat android in wezen een linux kernel met een java schil is was het oorverdovend stil aan de overkant.
Het kan verkeren.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door Sandman79 »

Ondersteund : kennis die er support voor kan geven bepaalt wat ondersteund wordt voor een organisatie. Het is nog altijd redelijk lastig om voor linux desktopsupport te vinden . :)
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door nck »

Is ook een kwestie van willen. Of je oren laten hangen naar de leverancier van de software die de school gebruikt.
In mijn geval is de laatste versie van "silverlight" vereist, enkel en alleen voor de nodige eyecandy?
zonder silverlight kan ik niet eens inloggen in het administratiepakket.
Compleet bezopen.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door frans »

nck schreef:Is ook een kwestie van willen. Of je oren laten hangen naar de leverancier van de software die de school gebruikt.
In mijn geval is de laatste versie van "silverlight" vereist, enkel en alleen voor de nodige eyecandy?
zonder silverlight kan ik niet eens inloggen in het administratiepakket.
Compleet bezopen.
De nieuwste Google chrome installeren in linux Mint, en die brouwser gebruiken voor inloggen op die school.
Is voor de liefhebbers ook de gemakkelijke oplossing om Netflix te bekijken.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Windows, linux of een ander besturingssysteem

Bericht door benthuis »

Linukz. Halve wereld draait er op tegenwoordig. Als het nog zo'n klein chinees brol. Dr draait wel een linuxachtige op.
Vandaag weer getuige van de kracht: complete telecom cel op basis van handje hardware en een laptop met OpenSource software.
Closed source alternatieven kosten tonnen.... Deze versie 2500, waarvan het grootste deel voor de laptop....
Prachtig om te zien hoeveel mensen in zo'n community hier aan werken. Niet eens altijd zonder commercieel belang. Maar wel allemaal bijdragend aan het project.

En waar type ik dit bericht op :fff Laptop's zijn amper te koop zonder licentie MS is het zwakke excuus
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie