Ovenisolatie

Hier wordt het repareren van allerlei voorwerpen besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Ovenisolatie

Bericht door Lieve »

Ik heb in mijn keuken een DeLonghi gasfornuis met 2 elektrische ovens. De warmte verdeling in de oven is ondanks de luchtcirculatie erg in-egaal.
Ik heb het fornuis uitgekleed, maar nu weet ik het zomaar niet.
001.JPG
zij aanzicht
003.JPG
achteraanzicht

Ik wilde in een gedeelte isolatiemateriaal bijvoegen. Keramisch deken.
Dit fornuis is minder dan 4 jaar oud.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Ovenisolatie

Bericht door Lieve »

Gisteren een keramisch deken bij ingebouwd, een lekkere flan gebakken, maar nog steeds is de t° verdeling zeer slecht.
Links vooraan, koud en rechts achteraan, warm. Misschien een klein beetje minder temperatuur verschil.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ovenisolatie

Bericht door Pietje »

Lieve, de donkere plekken aan de buitenkant van de oven lijken me behoorlijke warmte-lekken. Zou dat kunnen? En krijg je die beter geisoleerd?
Tussen de oven en het fornuis kun je zeker niet kijken?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Ovenisolatie

Bericht door Lieve »

Tussen het fornuis en de oven zit een oorspronkelijke isolatielaag. Het zal moeilijk zijn een bijkomende isolatielaag daartussen te prutsen. Misschien is het mogelijk verder open te doen, maar dan zullen er nieuwe ringetjes voor de gasaansluiting binnenin moeten voorzien worden.
Te midden van de bedrading in het verbrande gedeelte zit een ventilator met verwarmingsspiraal. De bedrading in niet hard geworden.
We hebben de vorm van de ventilator uitgeknipt in het keramische deken.
jjustink
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2021, 10:30

Re: Ovenisolatie

Bericht door jjustink »

Misschien heb je iets aan dit reparatieadvies. Ik had laatst het probleem dat de oven niet warm werd en hierdoor wist ik wat de oplossing was en ook hoe ik het moest vervangen. Succes!
Plaats reactie