slijpmachine maakt rare geluid

Hier wordt het repareren van allerlei voorwerpen besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
johny
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2015, 18:56

slijpmachine maakt rare geluid

Bericht door johny »

Dag allemaal

Mijn slijpmachine werkt nog wel maar maakt rare geluiden , dacht dat het de koolstofborstels de oorzaak was heb ze vervangen maar nog steeds zelfde probleem , dacht mischien dat het aan een of ander lager ofzoiets zat maar ondervond niks , heb ik het dus (open gedraaid ) laten werken en zie dat er vonkjes uit komen als ik die aanzet , kan iemand mij helpen ? p.s beste wensen :D
elg
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2013, 14:31

Re: slijpmachine maakt rare geluid

Bericht door elg »

Welliswaar een oude vraag, maar misschien ligt de machine nog open te wachten op een oplossing.

Je zegt dat je vonkjes ziet, is dat op het punt waar de koolborstels de sleepringen raken?
Zo ja, dan kn dat komen doordat de sporen tussen de koperbanen vol met vuil zitten. Schoonmaken met een doekje met wat wasbenzine of thinner.
Kan natuurlijk goed want juist een slijpmachine creëert veel vuiligheid, wat je niet in een motortje wilt hebben.
Als die rare geluiden een brom is dan kan dat door het vuil komen. Sleepringen maken sluiting aan elkaar waardoor de motor zichzelf tegenwerkt.

Kijk ook goed of de koperbanen niet vreselijk ingesleten zijn, dan is 't eigenlijk einde machientje.

Succes.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: slijpmachine maakt rare geluid

Bericht door nck »

Mee eens, een brom of een vonkenspoor is een vuile collector in 9 van de 10 gevallen.
Anker eruit halen en heel licht nadraaien, en daarna de sporen weer los maken met een scherp smal sleutelvijltje o.i.d.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Plaats reactie