palletwagens(s) repareren

Hier wordt het repareren van allerlei voorwerpen besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

palletwagens(s) repareren

Bericht door kockie »

Waar begin ik met die dingen? Ik heb echt geen idee wat en hoe iets los te halen. Ik heb er twee met problemen.

De eerste doet het goed, maar lekt (veel) olie, zowel tijdens het heffen als in stilstand. Ik kan zo niet vinden waar het lek zit :(
20160104_212615.jpg
De tweede heft wel, maar zakt meteen weer naar beneden als ie beladen is. Lekt niet noemenswaardig. Ik zit zelf te denken aan een lekke zuiger of klep, maar heb geen idee hoe ik daar bij kom en of er überhaupt onderdelen voor te krijgen zijn voor een normale prijs.
20160104_212634.jpg
Wie kan me verder helpen

Marktplaats en andere verkoopsites ken ik al... :fff :fff :fff
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: palletwagens(s) repareren

Bericht door holtere »

Ik ken palletwagens niet anders dan hier omschreven. Weet je zeker dat ze kapot zijn :fff
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: palletwagens(s) repareren

Bericht door kockie »

De onderste heb ik vandaag bijna door het raam geflikkerd..... Was helaas niet sterk genoeg.

De bovenste bivakkeert zo ongeveer continu in mijn stookhok om pallets met hout te verplaatsen, de onderste staat op deel voor andere hand-en span diensten, maar daar is ie inmiddels te slecht voor...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
fikkie stoken
Berichten: 199
Lid geworden op: 20 nov 2012, 00:34

Re: palletwagens(s) repareren

Bericht door fikkie stoken »

Als nog te achterhalen is welk type en welk merk kun je hier revisie setjes kopen en dan voor 50€ klaar, komt nog wel de olie bij.
Lekkage is meestal keringen, het snel zakken kan ook lucht zijn.
https://onderdelenbalie.nl/palletwagen- ... -6111.html
Nieuwe 225€ 2500 kg :lol: waarschijnlijk zijn ze nog wel goedkoper te krijgen.

Je zet deze op MP; wat een gek dr voor geeft.

Ik kocht er 1 voor 50€ in goede staat.
De meeste zijn uitgewoond en krom door te zware belasting.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: palletwagens(s) repareren

Bericht door pelletpower »

Degene die functioneert maar alleen lekt altijd in onderste /laagste stand wegzetten. Dan lekt ie hoogstwaarschijnlijk niet meer.
Andere revisiesetje of oud ijzer. Laat em dan nog wel een jaar staan, oud ijzer is gratis tegenwoordig.
Pariah
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2016, 14:55

Re: palletwagens(s) repareren

Bericht door Pariah »

Ahhh... dat probleem ken ik maar al te goed! Waar ik werk hebben we dit ding, vind ik ideaal! Maar ja, als ik dan thuis kom moet ik het doen met een wat minder geavanceerde palletwagen :roll: Die lekt ook regelmatig olie. Vaak is het olie op peil houden niet genoeg, en dan moet er gesleuteld worden. Heb zelf altijd veel problemen gehad met de afdichting van het cylinder, dus wellicht kun je daar nog naar kijken.

Edit: oh, ik zie dat dit een topic van januari is, wellicht niet meer relevant :P Heb je het probleem kunnen verhelpen?
Plaats reactie