Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 27 Mei 2017, 18:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Wordt ZZP-er, een uitstekende manier om te consuminderen
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2014, 22:25 

Dutch John schreef:
Omdat we overal een prijs op plakken en die collectief accepteren, zonder de actuele waarde te kennen.

Groet,
DJ

:!:

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2014, 18:03 

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat het meestal ook, de meeste zzp komen daar tussen het derde en vijfde jaar ook achter.

Alles leuk en wel tot het een keer echt tegenzit, dan kun je kiezen tussen je eigen voorbij werken of aan de geeuwhonger met je gezin.

Been there, done that, bought a t-shirt, ik ben oprecht een Gelukkige loonslaaf. Ik doe op me werk ook maar waar ik zin in heb, zie me baas hooguit twee uur per week , werk de helft van de gewone uren voor het dubbele van het gewone geld en als me wat overkomt blijft dat nog zo ook! Geen stress...

K!t geld...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2014, 18:30 

David86 schreef:
Ik doe op me werk ook maar waar ik zin in heb.

Het doet me goed dat je consequent bent...

Groet,
DJ

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014, 11:17 

Inmiddels ben ik bijna 20 jaar zzp'er en dat bevalt dus prima. Veel vrije tijd, tijd om dingen te doen op tijdstippen dat anderen verplicht op het werk zitten. Daardoor bespaar ik weer veel kostbare tijd omdat ik niet in de rij hoef op zaterdag/zondag met loonwerkers (overvolle winkels, parkeerplaatsen). Ook leuk als je een dagje Efteling doet op een maandag en dan net zo lang in de Python blijven zitten tot je er kotsend uit moet. Ik werk meestal 's avonds en in de weekenden, overdag een beetje tuinieren (moestuin!), internetten, huis opknappen, mantelzorgen en huisman. Altijd thuis als de kinderen uit school komen, tijd voor hobby's van kinderen... Vakantie doen we met mate, we wonen zo ruim en mooi dat we niet zo nodig weg hoeven, 's zomers zetten we een grote bungalowtent in de achtertuin, met uitzicht over de natuur. Tot 's avonds laat BBQ-en, en borrelen bij fakkellicht en daarna lekker slapen in eigen slaapkamer met airco...

Het werk is behoorlijk teruggelopen tijdens de crisis maar inmiddels beginnen de opdrachten weer binnen te komen. Dankzij de vele besparingen en hebben we geen last gehad van de crisis.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014, 19:16 

Dit komt bij mij over ,als een neo-liberale gedachten gang met een groen en duurzaam sausje er overheen
daar moet ik van kotsen

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014, 23:11 

Niks voor mij, mijn kinderen zitten op maandag op school, zonder hun naar de efteling om in de python mee te rijden tot ik misselijk word past me niet zo, kijken mensen niet raar naar je als he dat doet Ingir ?

Airco op me slaapkamer slaat nog harder op me luchtwegen als op me portemonnee. Toen ik nog zzp was maakte dat niet uit toen smeerde ik me keel met de aller duurste honing die ik in liet vliegen uit Kenia en waar ik intens van genoot. Geld was geen probleem, men rekende met me af in bakwagens vol geld Ipv tientjes en ik hoefde er niets voor te doen! Het was nog beter als de staatsloterij winnen.. maar nu ben ik weer een armzalige loonwerker en gaan zulke dingen niet meer..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2014, 13:55 

Die maandag (19 mei) op de Efteling was echt perfect, heerlijk warm weer en geen drukte in het park... Kijk, de Efteling is veel te duur om 50% van de dure tijd weg te smelten in lange wachtrijen. De grootste wachtrij was in Joris en de Draak, 10 minuten dus goed te doen. Ook wel grappig dat we nog 2 zieke kinderen van dezelfde school zijn tegengekomen, echt :mrgreen: en :o

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2014, 22:57 
Moderator
Gebruikers-avatar

David, Ingir zou nooooit iets doen dat financieel niet aantrekkelijk is.... :roll: :wink:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014, 13:34 

Dankzij mijn werk als zzp'er heb ik meer vrije tijd gekregen, soms bij gebrek aan opdrachten maar meestal omdat ik zo meer inkomsten kan genereren in kortere doorlooptijd. Die tijd heb ik steeds gebruikt om mijn woning te verbeteren. Met de verbouwing van de zolder ben ik uiteindelijk 3 jaar bezig geweest maar wel alles zelf gedaan: Veluxen plaatsen, gordingen verstevigen, stalen spant plaatsen, kapdragende wanden slopen, nieuwe dragende wand in HSB maken, topgevels isoleren, dak isoleren, vide trapgat, rechte steektrap, baluster van gelaagd glas, elektra, verwarming, ventilatie, complete badkamer met douche/wc/wastafel, waterleidingen, binnenriolering, afwerking met glasweefselbehang, verlaagd plafond met inbouwspots, glasdeuren, hang en sluitwerk, afwerking knieschotten, schilderwerk, vloerbedekking leggen... Materiaalkosten zo'n 9K, verspreid over drie jaar en van een bevriende makelaar hoorde ik dat mijn woning door die verbouwing 25K meer waard is geworden dankzij de 50m² bewoonbare oppervlakte die hierdoor gemaakt is.

Het is nu zo'n beetje mijn hobby geworden, ondertussen heb ik ook de woningen van familieleden verbouwd/geïsoleerd waardoor zij ook flink besparen op energiekosten. Daardoor kunnen we meer aflossen op de hypotheek en zijn onze woningen een stuk comfortabeler geworden. Mijn ouders zijn vrij van hypotheek en kunnen de extra financiële ruimte nu gebruiken om wat extra zorg in te kopen.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur