Dagelijkse verzorging

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Dagelijkse verzorging

Bericht door David86 »

Jan. schreef:Even iets over de opmerkingen van ik stink niet, dat zegt iedereen natuurlijk over zichzelf.
Persoonlijk vind ik herkenbare dagelijkse geuren als mest of knoflook niet stinken. Als knoflook in eten zit vind men het heerlijk ruiken maar als diezelfde geur aan een mens zit vind je het vies. Stof tot nadenken... Wat is nu werkelijk vies ?

Geur zegt veel over een mens, ik houd wel van die duidelijkheid. Je buurman zal iets met vee doen en je Turkse collega zal een liefhebber zijn van knoflook. Jij bent wellicht een zuur mens, als dat in je lichaamsgeur aan je medemens word duidelijk gemaakt is dat toch helder ?

Mensen vinden tegenwoordig alles vies wat niet naar mysterieuze synthetische tropische bloemen of fruit ruikt incl. hun medemens. Raar, want een mens hoort niet naar kauwgomballen of passievrucht te ruiken...

Produceren we niet een zelfreinigende stof, als we "gezond" eten?
Zou het lichaam niet minder afvalstoffen te lozen hebben als je "gezond" eet en daarom minder stinken ?
..
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Dagelijkse verzorging

Bericht door Jan. »

Als knoflook in eten zit vind men het heerlijk ruiken maar als diezelfde geur aan een mens zit vind je het vies. Stof tot nadenken... Wat is nu werkelijk vies ?

Daar zou je uren over kunnen filosoferen.


Het is zoiets als, een clubje mensen dat dezelfde denk en leefwijze heeft, wordt door de rest van de wereld langzamerhand als vreemd gezien.
Zelf vinden ze de wereld vreemd.
Totdat iemand uit de club, eens van een afstandje náár de club kijkt.
En dan ontdekt...... hé.... we zijn zelf een beetje vreemd.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Dagelijkse verzorging

Bericht door David86 »

Ken je ook niet vreemde mensen dan ?

"vreemd" is de tekst op de sticker die we plakken op alles wat we niet zo goed begrijpen. Hoe meer je vreemd vind des te minder je begrijpt zou men haast kunnen stellen
..
Maaike73
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2013, 13:10
Locatie: randstad

Re: Dagelijkse verzorging

Bericht door Maaike73 »

En pasgeboren baby's ruiken pas echt lekker.
Jan, die opmerking brengt mij gelijk weer terug naar de geboortes van mijn kinderen. En dan geen zwitsalgeurtje, maar die pure babygeur, van een vers geboren :mrgreen: baby op je buik. Onbeschrijfelijk, maar direct herkenbaar als je het weer ruikt.


Wij gebruiken hier natuurcosmetica van de DMdrogist uit Duitsland.

Deo voor mijzelf maak ik zelf met biologische kokosolie en zuiveringszout, bevalt heel goed!
Door een spons oid te gebruiken onder de douche kun je ook met veel minder zeep toe.
Kikker
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 okt 2014, 12:08

Re: Dagelijkse verzorging

Bericht door Kikker »

Hallo,
Ik gebruik ook zelfgemaakte deodorant met o.a. kokosolie en zuiveringszout. Werkt goed, maar prikt echt verschrikkelijk als je net geschoren hebt! Als shampoo gebruik ik speciale shampoo zeepblokken van Chagrin Valley. Is eerst even wennen en het haar wassen neemt wat meer tijd, maar t bevalt prima. Verder heb ik qua natuurlijke verzorging heel veel aan deze (Engelse) site gehad. ‘k ben nu zelf ook bezig een soort blog op te zetten over mijn natuurlijk levensstijl en pogingen om duurzamer te leven. K heb nu net een account aangemaakt bij strato. Daar heb ik vrij goedkope hosting en allerlei hulpmiddelen om de site vorm te geven. Hopelijk staat er binnenkort wat online over mijn duurzaamheidsavonturen :)
Sterrenmeisje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2014, 19:31

Re: Dagelijkse verzorging

Bericht door Sterrenmeisje »

En pasgeboren baby's ruiken pas echt lekker.
Oh baby's, heerlijk! Ik vind zwitsal dus echt lekker ruiken, maar NIET op een baby. Het enige dat ik dan kan denken: zo'n puur huidje, nu al zo verpest met chemicaliën!
Hier ging baby eens per week in bad met warm water een een drupje amandel olie, verder niks smeren of zepen, geen chemische billendoekjes maar gewoon een washandje en wat water. Nooit hoeven smeren of niks. En dus een kindje met echte eigen kindjes geur.

Zelf ook een paar jaar de cocos-bakingsoda-maizena deo gemaakt, nu uit gemakt toch weer gewoon een simpele roller, binnenkort maar weer eens overstappen.

Wij wassen trouwens met een geurloos wasmiddel, daar krijg ik ook wel eens commentaar op. Als de was uit de machine komt 'ruikt' deze 'vreemd'. Als ik dan doorvraag of het stinkt is het antwoord nee, maar het ruikt naar natte kleren. Uh, ja, het zíjn natte kleren! Mensen zijn zo gewend aan natte kleren met parfum-geur, dat gewone natte kleren maar vreemd zijn :roll:
Plaats reactie