Lampen vervangen

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
K. Rekel
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2013, 13:54

Lampen vervangen

Bericht door K. Rekel »

Een goede tip om te consuminderen is het vervangen van de energie-consumerende lamp door een spaarlamp. Ik heb zelf hele goede ervaringen met LED-verlichting. Deze lampen geven tegenwoordig een mooi licht af vergelijkbaar met normale verlichting en verbruiken echt tot 80% minder energie. Echter zijn ze wel iets duurder dan normale lampen, maar dit verdien je terug door de lagere energierekening.

Een mooie site voor ledverlichting is sesamstraat.nl , ik heb hier wat lampen gekocht die me goed bevallen.
Laatst gewijzigd door ritsaert snijder op 22 apr 2013, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: pino...ik heb je!!!
Lamoer
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2013, 14:56

Re: Lampen vervangen

Bericht door Lamoer »

ik ben nog maar een groentje en weet niet of je ook anti-reclame mag maken voor een site?
Echter ik bestelde bij miniinthebox.com een partij led-lampen (peertjes) waarvan er 4 van de 6 binnen een paar weken stuk gingen. Nu begrijp ik waarom ze als enige garantie 7 dagen retourtijd geven als het product niet bevalt; ze gaan pas na 8 dagen stuk!!! Stelletje ratten daar zeg.
Ik vond dat ik met mijn aanschaf misschien een uitzonderlijke situatie had, maar van aftersales hebben ze nog nooit gehoord, en kreeg dus geen medewerking... Meteen een super negatieve maar beleefde gebruikerservaring ingetypt op die site, maar ondertussen staat de log van gebruikers ervaringen al weer vol met positieve reacties over dit product, goooh, valt mijn negatieve nét op de volgende pagina, wat een pech... Geloof jij het? Allemaal FAKE, pas op, internet is de werkelijkheid niet!
Sietse
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2013, 11:22

Re: Lampen vervangen

Bericht door Sietse »

Lamoer, het klopt dat miniinthebox geen goede kwaliteit producten, ik heb dit zelf ondervonden met het product ''LED-Lamp Warm Wit Licht''. Uiteindelijk heb ik gelukkig wel mijn geld teruggekregen.

Als alternatief ben ik verder gaan zoeken naar LED verlichting, ik heb diverse keren al goede ervaringen gehad met http://www.youtube.com/watch?v=SWwDNE-kU38. Ik heb daar wel eens in de aanbieding ledstrips gekocht. Tot op heden geen problemen mee gehad.
benthuis, geen reclame aan huis schreef:Geen commerciële links svp
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Lampen vervangen

Bericht door pelletpower »

Nog steeds geen alternatief voor tl-verlichting in een werkplaats zeker?
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Lampen vervangen

Bericht door Wouter Gillis »

@pelletpower,

er bestaat led TL.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Lampen vervangen

Bericht door OBL-Rien »

pelletpower schreef:Nog steeds geen alternatief voor tl-verlichting in een werkplaats zeker?
Ik meen me te herinneren dat led en TL tamelijk gelijkwaardig zijn qua verbruik?
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Lampen vervangen

Bericht door Albert van WdJ »

Waarom LED TL (nog) geen goed idee is.pdf
(617.3 KiB) 302 keer gedownload
Ik heb ooit (sept. vorig jaar) bovenstaand document gedownload waarom led-tl nog geen goed alternatief is voor gewone tl.

Weet niet hoe actueel het nu is?.............

Groet,

Albert
Change, before you have to.
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Lampen vervangen

Bericht door Wouter Gillis »

Ik heb afgelopen week op het werk tl zien vervangen door led tl. Qua kleur en lichtopbrengst was er alvast geen verschil te merken.
Men claimt een verbruiksvermindering van 1/3 à 1/4 de tov klassieke tl en het zou ook rustiger zijn voor de ogen. Maar van tl bestaan er ook eco versies die minder verbruiken en daarmee vergeleken zal een led tl waarschijnlijk niet veel extra winst meer opleveren...

Moeilijker om in te schatten is de levensduur. Als er iets is wat spaarlampen ons leren is het dat de opgegeven levensduur met een korrel zout te nemen is...

groet
Wouter
Laatst gewijzigd door Wouter Gillis op 06 jun 2013, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Lampen vervangen

Bericht door ritsaert snijder »

Je kunt toch ook gewoon een paar stevige TL lampen ophangen en de TL armaturen wegdoen. Kun je ook heel gericht verlichten op de plekken waar le licht nodig hebt.
groet!

Ritsaert
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Lampen vervangen

Bericht door Lunch »

pelletpower schreef:Nog steeds geen alternatief voor tl-verlichting in een werkplaats zeker?
Een flinke kick, maar heb je ook overdag verlichting nodig in je werkplaats?
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Lampen vervangen

Bericht door Pieke »

Voor mijn creatieve uitspattingen gebruik ik 12 volt ,25 Watt, E27 gloeilampen.Hoofdzakelijk toegepast in de scheepsvaart.12 Jaar geleden aangeschaft,ze doen het nog steeds iedere avond!! En sfeervol licht.

Gr, Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Plaats reactie