Favoriete kringloopwinkel

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Favoriete kringloopwinkel

Bericht door David86 »

Het lijkt me leuk om een overzichtje te krijgen van goeie kringloopwinkels.

Bij mij in de buurt is het vooralsnog karig met de kringloopwinkels, er is pas een nieuwe "tweedehands winkel" geopend in het dorp, daar zal ik morgen is gaan koekeloeren. Ik vind het voornamelijk lastig om kleding te vinden in de lokale kringloopwinkels. Marktplaats.nl is onze favoriete "kringloop winkel" van kleding tot meubelen, alles is er te vinden :).

Welke kringloopwinkels heb je goeie ervaringen mee en kom je graag ?

Groeten,
..
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Favoriete kringloopwinkel

Bericht door Anne2 »

Wat mij opvalt is dat het aanbod in grote steden meer rotzooi is (waar ik geweest ben), wat ik juist anders verwachtte. Je zou denken dat daar veel meer binnenkomt, maar blijkbaar is dat ook meteen weg. Een klein stadje bevalt het best.

Er was ooit iemand op een camping die een boekje had. Als ze ergens waren bezochten ze meteen kringloopwinkels.

Ik heb bepaalde dingen waar ik naar kijk. Dezelfde theeglazen, limonade glazen, ijscoupe glazen en schalen vul ik aan. En de prijs kan aardig verschillen, sommige zijn duurder of hetzelfde als nieuwkoop. Blijft het ecologisch maar voelt toch raar. Verder snuffel ik meer.

Geldermalsen van de kerk (vrijwilligers) alleen zaterdagochtend dacht ik, niet veel soeps.
Geldermalsen, (betaalde krachten) snuffelhal, heel duur, aanbieders krijgen percentage.
Zaltbommel, (vrijwilligers)aanbod klein maar soms wel aardig, niet duur. Opbrengst goed doel.
Tiel, Secunda ruim, duur (vaak nieuwprijs) (betaalde krachten denk ik), kleding staat prettig (ik ben niet goed in winkelen hier staat het heel ruim en goed gesorteerd met paar paskamers). Leuk is het systeem dat als iets langer dan een maand staat, of zo iets, je dan 50% korting krijgt en dan worden de prijzen normaal voor een kringloopwinkel.
Huissen, langs de grote weg, duur.
Leerdam, wel aardig.
Arnhem, bij de Rijn, troep.
Lunteren, leuk spul.
St Michielsgestel, leuk.
Heesch, prop en prop vol rommel. Je kan er nauwelijks lopen laat staan iets vinden.
Boxtel, niet bijzonder.

En om het iets ruimer te maken:

Kerken hebben rommelmarkten.
Rommelmarkt van Bruchem is leuk, groot, tafels per onderwerp. Heerlijk hoef je niet overal te kijken, nogmaals ik ben daar niet goed in. Als ik kleding koop doe ik 2 stappen naar binnen, kijk rond en vertrek... het is mij een raadsel hoe mensen dingen in rekken vinden (nou ja dat is wat overdreven, maar winkelen is niet mijn hobby).

Boeken: bookcrossing.
Zaden: reclaim the seeds
I.p.v. naar de kringloop brengen kan je het ook naar Weggeefwinkels brengen.
Gratisoptehalen site
Gratisaftehalen site
Op Marktplaats kan je dingen ook gratis aanbieden, is binnen een uur opgehaald, moet je wel veel mensen teleurstellen.

Als je in een dorp woont is het leuk om een ruilplek te maken. Wat je bijv. over hebt aan groenten en plantjes zet je er neer. Ik weet al een dorp met een boekentelefooncel en een dorp met een tafel onder afdak voor plantjes. Dat vind ik hartverwarmende initiatieven.

Kledingruilbeursen, soms breder dan kleding.
Letskring heeft ook goederen.


David er zijn wel heel veel kringloopwinkels in NL hoor...
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Favoriete kringloopwinkel

Bericht door Dutch John »

Uden: groot assortiment, faire prijzen.
Nijmegen (het Goed) redelijk assortiment
Nijmegen (Habbekrats) redelijk assortiment
Boxmeer en Cuijk: redelijk assortiment, maar duur en druk..... zo druk dat de Hema er jaloers op kan zijn.

Echt aparte dingen vind je al een paar jaar niet meer in kringloopwinkels. Meestal jaren '80 wegwerptroep. Voor het oudere en meer degelijke spul moet je naar rommelmarkten of kofferbakverkopen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Favoriete kringloopwinkel

Bericht door Albert van WdJ »

Opnieuw & co in de Drechtsteden heeft vaak best wel bruikbaar materiaal staan.
Ook veel bruikbare kleding.

Ze hebben 4 winkels, die volgens mij ook opleiding/stageplaatsen bieden voor leerlingen in de detailhandel.
Daarnaast hebben ze een duidelijk sociale functie.

zie: http://www.opnieuwenco.nl/

Albert
Change, before you have to.
Zoete inval
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:52

Re: Favoriete kringloopwinkel

Bericht door Zoete inval »

Zevenaar: Hoe stop ik zoveel mogelijk rotzooi in een te kleine opslag zodat het een complete chaos is.
Doetinchem: Veel goedkope zooi waar je veel te veel voor moet betalen.
Doetinchem De Opslag: Oud serviesgoed, emaille, linnengoed, kleding, oud gereedschap, meubels met zwaluwstaartverbindingen.Kortom van alles, soms voor een prikkie echt leuke oude "troep" .Een goed snuffeladres.
Winterswijk: Met zorg ingericht, dekens en linnengoed te koop per zak, zijn zeer bereidwillig om zaken uit te lenen aan
het verenigingsleven.
's-Heerenberg: Klein , bijna te klein, 1/3 kleding, 2/3 overigen. Inderdaad veel jaren '80 spul en wat ouder is staat in de vitrine.

De lol is inderdaad de laatste jaren wel redelijk van de Kringlopen af. Mensen zetten hun spullen vaak op Marktplaats, of de taxateur ,die regelmatig bij de kringloop langs komt, bepaalt de prijs. :cry:

Marktplaats, E-bay, rommelmarkten :D
Plaats reactie