Consuminder-producten

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Consuminder-producten

Bericht door ritsaert snijder »

nah, kwestie van liften! :)
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Consuminder-producten

Bericht door 12much »

Ik denk dat het écht een consumindertip is....stekelbaarzen worden maximaal 9cm groot en dan heb ik dat formaat nog nooit in Nederland gezien....

Maar dan nog:
Een stekelbaars smaakt nagenoeg hetzelfde,
we hebben het hier wél over een grof stromend beekje met witte schuimkoppen zo groot dat je niet eens meer ziet waar het water gebleven is. De forel die daar omhoog probeert te kruipen eet je rauw zelfs nog met je kluiven erbij op...

Stekelbaarsjes hebben geen schubben, maar een soort van pantsertje, die blijft zelfs gekookt tussen je tanden zitten, als je ze met zijn velen snel bakt in een dun laagje olie, tot ze van staart tot kop beginnen op te krullen, droogdeppen en laten drogen op een papiertje, dan worden ze knapperig en zijn lekker als hartige toevoeging aan je droge rijst, quinoa of couscous, maar elke vergelijking met een forel....??

Ik ken geen enkele vis die het qua (ook nog eens gezond) vetgehalte, smeuïgheid qua vlees en veelzijdigheid van klaarmaken (roken op een beukenhoutje, bakken in boter, margarine of olie, stoven met een klontje kruidenboter in de buik, rauwe filet, gratineren, drogen, grillen en gezouten en gekaakt met een uitje) ook maar enigzins haalt bij een forel uit zo'n beekje....

Ik moet écht een smoes gaan verzinnen om Hotglass een keer te gaan helpen met een klus :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Consuminder-producten

Bericht door 12much »

Waarom kom ik er nou niet op dat een gifje een afbeelding is???????-)

Ohja, en dan ook nog het streepje glas vergeten mee te nemen, tsjonge... :shock:
Bijlagen
flyfishing-1.gif
flyfishing-1.gif (3.25 KiB) 2316 keer bekeken
Never burn faster than your Wocket.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Consuminder-producten

Bericht door David86 »

Dan heb ik het over een andere baars, hoe heten die baarzen met rood op de kop ?

Die krijgen toch een aardig maat.. en hebben ook die typische "turf smaak" die een forel heeft.
..
Plaats reactie