Doel en oorsprong van dit subforum

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

Gesloten
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Doel en oorsprong van dit subforum

Bericht door David86 »

Vandaag hebben wij het subforum Consuminderen geopend, bij wijze van proef. Over 3 maanden word er gekeken of het zinnig is dit subforum door te zetten. Dit is natuurlijk afhankelijk van het gebruik van het forum.

Consuminderen is geopend om met elkaar methoden van consuminderen te bespreken. Het bied de mogelijkheid tips uit te wisselen, hulp te vragen bij reparatie van gereedschap, huishoudelijke apparaten enz en om manieren en goederen te bespreken die men langdurig kan gebruiken (zoals het open scheermes)

Mijn inziens is consuminderen direct verwant aan ecologischer leven, herstel van gebruikte goederen kost minder grond en brandstoffen dan een nieuw apparaat dat de wereld over geweest is om bij ons te komen en waarvan de grondstoffen ook al eens de wereld rond gegaan zijn. Er word dan nog gezwegen over de energie die gebruikt is ter productie van het apparaat.

Ik nodig u uit uw tips en trucs te bespreken en hulp in te roepen ter reparatie, het ecologischer inrichten van het leven gaat voornamelijk in "de kleine dingen" zitten. (vind ik)

Het openen van consuminderen is een eerste stap die wij maken bij het "verbreden" van het forum, op de achtergrond word aan veel zaken gewerkt.

Namens de modderaars en ons opperhoofd,

Groeten,

David (moderator)
..
Gesloten