Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 26 Jul 2017, 09:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Duurzaam economisch model (ook mogelijk voor meubelen?)
BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2017, 14:10 

Laatst zag ik bij VPRO tegenlicht de documentaire over het einde van bezit, wat zou moeten leiden tot meer verantwoordelijkheid van de producent en consuminderen van de consument.

http://www.vpro.nl/programmas/tegenlich ... bezit.html

Nu sprak dit idee mij erg aan. En ben ik een idee beginnen uitwerken in een schoolopdracht. Nu weet ik dat het niet helemaal het doel is van dit forum, maar mss heeft iedereen er in de toekomst wat aan...

Mijn vraag is:
Is er volgens jullie een markt (of zouden jullie het zien zitten) om meubilair voor een bepaalde periode (bijv. 5 - 10 jaar) te "huren", en dat in die tijd de producent verantwoordelijk is voor als er wat kapot gaat? Naar mijn idee zou dit vooral voor de consument een goede deal zijn, aangezien die 100% garantie op een heel product heeft. Mochten jullie zelf het idee zien zitten om op deze manier te consumeren (en op den duur duurzaam consuminderen), hoeveel zou je dan bijvoorbeeld bereid zijn te betalen voor 5 jaar gebruik te maken van een stoel?

Ik hoop dat jullie me hiermee willen helpen, en mij jullie mening willen geven. Want de docent gelooft er niet echt in, en nu zou ik graag horen wat andere mensen denken.

Bij voorbaat erg bedankt, en ik hoop dat het filmpje jullie heeft kunnen inspireren.

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur